Huawei ajunge la o cotă de piaţă record în China, în trimestrul trei din 2019
Huawei Technologies şi-a majorat cota de piaţă în China pe segmentul telefoanelor mobile inteligente, ajungând la nivelul record de 42%, în urma majorării livrărilor cu două treimi în trimestrul trei din 2019, după ce consumatorii interni au decis să sprijine compania afectată pe plan global de sancţiunile SUA, transmite Reuters, scrie Agerpres.
Huawei şi-a întărit astfel dominaţia pe cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume, chiar dacă, pe fondul tensiunilor comerciale cu Beijingul, preşedintele american Donald Trump a interzis grupurilor americane să desfăşoare comerţ în telecomunicaţii cu companii străine considerate periculoase pentru securitatea naţională, o măsură ce vizează în special Huawei, gigantul chinez de telecomunicaţii, considerat "oaie neagră" de către Washington.
Chiar dacă piaţa telefoanelor mobile inteligente din China s-a contractat cu 3% în trimestrul trei din 2019, livrările Huawei au reprezentat 41,5 milioane din cele 97,8 milioane de smartphone-uri livrate în perioada iulie-septembrie 2019, arată datele firmei Canalys.
Succesul Huawei a venit pe fondul scăderii livrărilor companiilor Oppo, Vivo, Xiaomi şi Apple, care împreună au avut în trimestrul trei din 2019 o cotă de piaţă de 50% în China, faţă de 64% în perioada iulie-septembrie 2018.
Pentru grupul american Apple a fost cel mai slab trimestru pe piaţa chineză din ultimii cinci ani. Dar situaţia s-ar putea schimba după ce Apple a lansat în septembrie modelul iPhone 11, a apreciat Nicole Peng, vicepreşedinte pentru mobilitate la Canalys.
Săptămâna trecută, Huawei a anunţat că de la începutul anului şi până în prezent a vândut peste 200 milioane de smartphone-uri. Directorul diviziei de telefoane mobile de la Huawei, He Gang, a precizat că în 2019 grupul a atins pragul de 200 milioane de telefoane inteligente, cu 64 de zile mai repede decât în anul 2018. Comparativ, în urmă cu doi ani, Huawei sărbătorea faptul că a vândut 100 milioane de smartphone-uri în primele nouă luni în timp ce în 2015 a atins acelaşi prag abia la finele lunii decembrie.
Recent, directorul general al Huawei, Ren Zhengfei, a avertizat că se aşteaptă ca vânzările să scadă la aproximativ 100 de miliarde de dolari în 2019 şi în 2020, deoarece afacerile sunt sub presiune în urma sancţiunilor SUA.
Gigantul chinez a raportat anul trecut venituri de 721,2 miliarde de yuani (104,16 miliarde de dolari), în creştere cu 19,5% faţă de 2017.
Şeful Huawei estimează că o redresare a afacerilor va avea loc în 2021.
Huawei este cel mai mare producător mondial de echipamente pentru reţele de telecomunicaţii şi al doilea producător de smartphone-uri în funcţie de volum.
Potenţialii cumpărători ai dispozitivelor Huawei se vor îndrepta probabil pe telefoanele mobile inteligente produse de Samsung Electronics şi Apple Inc, consideră analiştii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News