Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, l-a numit în funcția de director general pe fostul președinte al Seat, companie deținută de grupul Volkswagen, Luca de Meo, conform Agerpres.
Consiliul de Administrație de la Renault reunit marți după-amiază la sediul grupului de la Boulogne-Billancourt a decis să încredințeze conducerea operațională a Renault lui Luca de Meo, un cetățean italian în vârstă de 52 de ani, începând cu data de 1 iulie.
Încă 6 luni până la preluarea funcției
Motivul pentru care Luca de Meo nu a putut prelua imediat noile atribuții are legătură cu o clauză de non-concurență inclusă în contractul său cu Volkswagen. Această clauză prevede că Luca de Meo trebuie să trimită un preaviz către Volskwagen și să nu comunice informații strategice în această perioadă.
Președintele Consiliului de Administrație de la Renault, Jean-Dominique Senard, mizează pe Luca de Meo pentru a da un nou impuls unei companii afectate de scandalul Carlos Ghosn, fostul CEO care la finele lunii decembrie a ajuns în Liban după ce a fugit din Japonia unde este acuzat de nereguli financiare.
Un mare strateg și vizionar al industriei
„Mă bucur de această nouă guvernanță care marchează o etapă decisivă a grupului și a alianței. Luca de Meo este un mare strateg și vizionar al unei industrii auto în plină transformare. Expertiza sa și pasiunea sa pentru automobile vor face din el un veritabil atu pentru grup", a declarat Jean-Dominique Senard.
Luca de Meo, un expert în marketing care și-a petrecut întreaga carieră în industria auto, a reușit să redreseze constructorul auto spaniol Seat, în fruntea căruia a fost numit în 2015, după ce anterior a fost director de marketing și vânzări la constructorul auto german Audi. Dacă în urmă cu patru ani Seat era o marcă muribundă, anul trecut a stabilit un record istoric de vânzări.
Diferențierea de Dacia
În noua sa funcție de CEO al Renault, Luca de Meo va trebui să redreseze activitatea mărcii Renault pe piața din Europa care trebuie să se distingă și mai mult de filiala română „low-cost" Dacia. Acțiunile Renault au pierdut jumătate din valoare după arestarea lui Carlos Ghosn în luna noiembrie 2018, o dovadă a neîncrederii investitorilor după un an de criză între constructorul auto francez și aliatul japonez Nissan.
În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme și utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video