Data publicării:
Grindeanu, confruntat de cel mai puternic fermier din Arad, Dimitrie Muscă: Se confirmă ce vă spun eu, că acele camioane din Ucraina au avut cale liberă
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut o dispută cu Dimitrie Muscă, cel mai puternic fermier din județul Arad, privitoare la prioritatea pe care camioanele ucrainene ar avea-o în fața celor românești în Portul Constanța.
Sorin Grindeanu, ministrul Transportului și Infrastructurii, a intervenit, vineri seară, la Antena 3 CNN, la emisiunea moderată de Adrian Ursu și Oana Zamfir, unde a spus că în Portul Constanța și în vămile mari pot fi făcute linii separate pentru camioanele UE și non-UE.
Dimitrie Muscă, cel mai puternic fermier din Arad, a fost de asemenea prezent la emisiune prin link video, unde a tras un semnal de alarmă privitor la problemele pe care le au agricultorii români din cauza cerealelor ucrainene și a camioanelor cu cereale care ar avea prioritate în Portul Constanța.
„Remarca mea privitoare la ce a spus domnul Grindeanu cu acele culoare pentru camioanele din Ucraina, domnule ministru, la întâlnirile pe care le-ați avut cu fermierii și transportatorii ați spus că să nu discutăm de grâul din Ucraina. Vă rog frumos, este momentul să discutăm despre grâul din Ucraina, pentru că acesta a distrus agricultura românească, fermele românești și au ajuns să-și vândă pământurile pentru că nu mai pot rezista“, a spus Dimitrie Muscă.
„Am văzut o relatare a acelui domn Andruș. Ați făcut această afirmație?“, a întrebat jurnalista Oana Zamfir.
„Există proces verbal după acea întâlnire și au fost zeci de oameni. Eu nu am spus așa ceva.“, a precizat Sorin Grindeanu.
„Dar ce ați afirmat de s-a înțeles așa?“, a insistat jurnalista.
„Nici nu s-a discutat despre grâul din Ucraina. Am spus că vom face culoare separate pentru camioane UE și non-UE, că nu sunt doar ucraineni, ci mai sunt și turci și din alte țări. Ambasadorul turc în România mi-a semnalat că sunt camioane turcești pe partea ucraineană și nu pot să tranziteze.“, a precizat ministrul Grindeanu.
„Domnule ministru, sunteți în cunoștință de cauză că TIR-urile românești stau 4-5 zile până ajung în Portul Constanța, iar cele din Ucraina au cale liberă?“, a întrebat Dimitrie Muscă.
„Este neadevărat. V-aș ruga să-mi dați dovezi, iar în acel moment se schimbă toată conducerea Portului Constanța“, a adăugat ministrul Grindeanu.
CITEȘTE ȘI - Grindeanu, după ce a discutat cu patronatele din transporturi: Vom lua următoarele măsuri
„Dumneavoastră aveți dovezi că nu e așa sau așteptați aceste dovezi? Sunteți siguri că funcționează cum trebuie lucrurile?“, a întrebat Oana Zamfir.
„Știu că nu există niciun fel de diferențiere în acest moment“, a spus ministrul.
„Atunci de ce ați mai propus culoare diferite, dacă e totul bine?“, a întrebat Adrian Ursu.
„Pentru a fi în viitor! Până zilele trecute nu existau diferențieri“, a completat Sorin Grindeanu.
„În condițiile în care azi s-a făcut un clasament pentru primele cinci firme multinaționale care au luat grâu din România și din Ucraina, există o firmă elvețiană care a luat 5 milioane de tone. Diferența de preț dintre grâul din România și cel din Ucraina e de cel puțin 10 euro pe tonă. La 5 milioane de tone, ăia au făcut 50 de milioane de euro. Se confirmă ce vă spun eu, că acela camioane din Ucraina au avut cale liberă“, a mai spus Dimitrie Muscă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News