Data publicării:

Greaua moștenire a Ramonei Mănescu la șefia Transporturilor

Autor: Covrig Roxana | Categorie: Politica
WhatsApp
manescu ramona
manescu ramona

Ramona Mănescu a fost învestită, luni,  în funcția de ministru al Transporturilor. PNL făcuse, duminică, două propuneri: Nini Săpunaru și Ramona Mănescu. Decizia de a fi trimisă către președinte doar propunerea ca Ramona Mănescu să conducă Transporturile a fost luată de premierul Victor Ponta, așa cum a subliniat Crin Antonescu, luni seară, la Antena 3. Ramona Mănescu a primit, luni, un minister dificil, o grea moștenire cu probleme ce trebuie rezolvate. 

Preocuparea numărul unu este finalizarea privatizării CFR Marfă. "Este un eșec", au spus înainte de vreme cei din Opoziție. Câştigătorul licitaţiei pentru preluarea operatorului feroviar de marfă a fost desemnat Grup Feroviar Român, compania omului de afaceri român Gruia Stoica. Președintele Traian Băsescu a spus că Gruia Stoica nu are banii necesari pentru privatizare. Până la jumătatea lunii octombrie, Gruia Stoica trebuie să dea cele 202 milioane de euro, cât a promis că oferă pentru pachetul majoritar de acţiuni. În caz contrar, privatizarea se reia.

Magistrala V este o altă problemă. Lucrările au început cu 10 luni întârziere, finalizarea a întârziat cu un an. De vină este subfinanţarea. Oficialii companiei vorbesc despre un nou termen- 2015. Atunci va circula primul tren de metrou cu călători între staţiile Râul Doamnei şi Eroilor. Pentru ca lucrările să continue, este nevoie de 500 de milioane de lei pe an.

CFR Călători este o altă problemă, care necesită rezolvare de la Ministerul Transporturilor. Trenurile circulă cu o viteză medie mai mică decât cea de acum 25 de ani, iar prețul biletelor se scumpesc. De la 1 septembrie, va avea loc o nouă scumpire, cu 10%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel