Data publicării:
Google renunță la cookie-uri
Compania Google a anunțat că începând cu anul 2024 va începe să renunțe la cookie-uri.
Google a prezentat un plan pentru Chrome de a bloca cookie-urile terță parte care pot urmări activitatea utilizatorilor pe multe site-uri diferite începând cu 2020. Intenția sa declarată la acea vreme era să finalizeze schimbarea în termen de doi ani. Trei ani mai târziu, modificarea nu a avut loc, deoarece propunerile sale pentru tehnologia de înlocuire au fost criticate de concurenți și susținătorii confidențialității și analizate de autoritățile de reglementare care doresc să știe dacă vor oferi Google un avantaj publicitar nedrept, scrie The Verge.
Acum, Google anunță că, atunci când Chrome 115 va fi lansat în iulie, va include suport pentru setul de standarde de înlocuire Privacy Sandbox, care va folosi categorii de interese pe care utilizatorii le vor putea modifica pentru a vedea reclame mai relevante pentru ei. Ele nu vor fi activate la toți utilizatorii, dar unii dintre ei le pot activa fără a se alătura unei perioade de încercare.
O postare pe blogul Chrome Developers conține mai multe detalii despre tehnologia care se livrează. Lista include API-ul Topics, care prezintă agenților de publicitate câteva date despre lucrurile de care ar putea fi interesați utilizatorii pe baza activității și instrumentul FLEDGE pentru „servirea de remarketing și segmente de public personalizate”, care a fost redenumit Audiență protejată.
Google a enumerat, de asemenea, alte etape care au fost deja lansate, cum ar fi reducerea datelor de browser partajate pasiv pentru a preveni amprentarea și managementul federativ al acreditărilor, care permite utilizarea serviciilor de tipul „Conectați-vă cu...” fără a permite urmărirea utilizatorilor pe diferite site-uri.
Există, de asemenea, o actualizare care va veni la sfârșitul acestui an, care ar trebui să permită dezvoltatorilor să simuleze „deprecierea cookie-urilor de la terți Chrome” pentru până la 10% din browserele Chrome.
Victor Wong, director în cadrul companiei, a spus că planul fost dezvoltat cu contribuția Autorității pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News