Google le afișează mai multe reclame pentru centre de sarcină anti-avort femeilor cu venituri mici
Femeile cu venituri mici care caută îngrijire pentru avort au mai multe șanse să fie vizate de reclame Google care promovează centrele de sarcină anti-avort, decât cele înstărite.
O cercetare publicată de The Guardian se bazează pe descoperirile anterioare care detaliază modul în care Google direcționează utilizatorii prin reclame.
Femeile din SUA cu venituri mici sunt păcălite de organizațiile religioase care se prezintă drept „centre de criză” – unde o dată ajunse, li se îndepărtează de fapt accesul la îngrijire pentru avort.
Pentru a demonstra că femeilor cu venituri mici li se afișează cel mai des reclame cu astfel de centre, cercetătorii au înființat conturi de testare în trei orașe – Atlanta, Miami și Phoenix – pentru femei din trei grupuri de venituri diferite sugerate de Google. Apoi au introdus termeni de căutare precum „clinica de avort lângă mine” și „vreau un avort”. În Phoenix, 56% dintre anunțurile afișate pentru profilurile care reprezintă femeile cu venituri mici până la moderate au fost destinate „centrelor de criză”, în comparație cu 41% dintre cele difuzate pentru profilurile de testare în cazul femeilor cu venituri moderate și numai 7% în cazul femeilor cu venituri mari. În Atlanta, 42% dintre anunțurile afișate grupului cu venituri mai mici au fost pentru centrele de sarcină în criză, comparativ cu 18% pentru femeile cu venituri moderate și 29% pentru femeile cu venituri mari.
În statele Arizona și Florida, avortul este interzis după 15 săptămâni de sarcină. În Georgia, este interzis după șase săptămâni, moment în care multe persoane nici măcar nu știu că sunt însărcinate.
„Îndreptând femeile cu venituri mici către [centrele de sarcină de criză] mai frecvent decât femeile cu venituri mai mari din state cu legi restrictive, Google le poate întârzia acestor femei accesul la o clinică de avort reală pentru a obține un avort legal și sigur”, spune Katie Paul, directoarea Tech Transparency Project.
„Fereastra de timp este critică în unele dintre aceste state”, adaugă ea.
Femeile cu venituri mai mici sunt grupul cel mai puțin probabil să poată călători pentru avort, deoarece călătoria poate costa mii de dolari.
„Femeile cu venituri mai mici sunt vizate și sunt cele care vor suferi cel mai mult din cauza acestor politici”, spune Paul.
Rezultatele nu au fost aceleași în toate orașele. În Miami, cercetătorii au văzut rezultatul invers: femeile cu venituri mari aveau mai multe șanse să primească reclame din „centrele de criză” decât femeile cu venituri mai mici. Cercetătorii spun că nu pot fi siguri de ce Miami s-a îndepărtat de celelalte orașe, dar se speculează faptul că „centrele de criză” ar putea viza mai activ femeile cu venituri mici din state mai restrictive. (În timp ce Arizona și Florida interzic avortul după 15 săptămâni, primul stat are mai multe restricții la limita de 15 săptămâni.)
În timp ce „centrele de criză” de sarcină oferă femeilor însărcinate resurse, cum ar fi scutece și teste de sarcină, se știe, de asemenea, că folosesc o serie de tactici de manipulare pentru a convinge femeile care doresc să avorteze să își păstreze sarcinile. Printre acestea se numără prezentarea online drept clinici de avort, deși nu oferă îngrijire pentru avort, refuzul testelor de sarcină pentru femeile care spun că intenționează să avorteze și promovarea cercetărilor larg disputate despre îngrijirea avortului către pacienți. Centrele de criză, care nu sunt reglementate în mare parte, în ciuda faptului că oferă servicii medicale, se știe că vizează femeile cu venituri mici tocmai pentru că le este mai greu să călătorească în afara statului pentru îngrijirea avortului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News