Data publicării:
Google lansează Extended News Previews: Cinci site-uri ale DCMedia Group sunt pe lista de start
Un nou instrument pentru editorii site-urilor de știri este lansat de Google. Este vorba despre Extended News Previews (ENP). DCMedia Group are onoarea să facă parte din acest proiect încă de la început.
Extended News Previews (ENP) le va permite editorilor să primească oferte pentru previzualizări extinse ale conținutului lor afișat în rezultatele căutării Google. Instrumentul Extended News Previews (ENP) este disponibil în Search Console pentru operatorii site-urilor web de știri.
În acest context nou, DCMedia Group are nu una, ci nu mai puțin de cinci publicații pe lista ENP, care include doar 650 de site-uri partenere din întreaga Europă, la startul Extended News Previews. Este vorba despre dcnews.ro, dcmedical.ro, stiridiaspora.ro, defenseromania.ro și dcbusiness.ro.
Încă o dată, întreaga echipă DCMedia Group primește confirmarea de a merge înainte, cu forțe proaspete. Mulțumim celor care au încredere în noi și cititorilor noștri, tuturor cititorilor DCMedia Group, pentru încrederea pe care ne-o acordă în fiecare zi, prin fiecare știre citită.
650 de publicații din Europa, la startul ENP
Acordurile ENP urmează Directiva privind drepturile de autor, adoptată de Uniunea Europeană în 2019 și transpusă în legislația română în aprilie 2022. Potrivit legii române privind drepturile de autor, editorii site-urilor de știri online pot permite motoarelor de căutare să utilizeze în mod liber doar un scurt extras din conținut în rezultatele căutării. Pentru utilizarea previzualizărilor extinse, instrumentul ENP al Google va oferi editorilor de știri din România acorduri comerciale. Până acum, Google a semnat acorduri conform Directivei europene privind drepturile de autor care includ peste 650 de publicații de știri din toată Europa, iar multe alte discuții sunt în derulare.
Acordurile ENP pentru site-urile de știri din România sunt disponibile în Search Console, unde editorii eligibili pot găsi informații despre ofertă, cum să se înscrie și cum să ofere feedback. Toate ofertele făcute prin instrumentul ENP se bazează pe o serie de criterii consecvente, care respectă legea și îndrumările existente privind drepturile de autor din Directivă. Aceste criterii includ numărul de afișări ale unui site de știri și cât de mult venit publicitar este generat pe paginile care afișează și previzualizează știri.
Întotdeauna, editorii continuă să aibă control deplin asupra deciziei de a permite conținutului lor să apară sau nu în căutarea Google și asupra modului în care acel conținut poate fi previzualizat. Editorii își pot schimba preferințele și se pot înscrie în programul ENP în orice moment.
Informații detaliate despre ENP, înscriere și feedback, pot fi găsite aici.
Despre Google
Misiunea Google este de a organiza informația din întreaga lume și de a o face accesibilă și folositoare tuturor. Prin produse și platforme precum Search, Maps, Gmail, Android, Google Play, Google Cloud, Chrome și Youtube, Google este prezentă în viețile a miliarde de oameni. Google este una dintre cele mai cunoscute companii din lume și o subsidiară a Alphabet Inc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News