Autoritatea de Concurenţă din Polonia (UOKiK) a anunţat că investighează plângerile împotriva Glovo şi Uber Eats, după ce clienţii au reclamat că au avut probleme în a-şi obţine banii înapoi pentru comenzile anulate sau au fost nevoiţi să plătească mai mult decât li s-a spus iniţial, transmite Agerpres, citând Reuters. Reprezentanţii Uber Eats şi Glovo nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia.
Uber Eats şi Glovo sunt aplicaţii mobile folosite pentru a comanda mâncare sau cumpărături din magazine, cu livrare la o adresă dată. Popularitatea lor a crescut în urma pandemiei.
"Monitorizăm cu atenţie practicile privind solicitările şi plângerile clienţilor. De exemplu, consumatorii se plâng de informaţiile incorecte privind preţul.", a afirmat directorul UOKiK, Tomasz Chrostny.
Companiile ar putea fi amendate cu 10% din veniturile anuale, a precizat, UOKiK.
Noi drepturi pentru salariaţi. Negrescu, exemplu cu cei de la Uber şi Glovo
Europarlamentarul PSD Victor Negrescu a explicat la DC NEWS care sunt discuţiile în UE şi peste ocean privind drepturile salariaţilor, inclusiv cele ale angajaţilor de la multinaţionale sau companii tip Uber sau Glovo.
"România a trecut printr-un moment de boom economic dar nu am văzut, practice, foarte multă evoluţie. Ne-am bucurat şi am zis că a venit de la sine. Dar astăzi, în contextul pandemiei, al concurenţei globale se pune şi pentru salariaţii români problema drepturilor. Vă dau câteva exemple: ar trebui să ne întrebăm ca un salariat să fie sunat în weekend sau în afara orelor de program pentru sarcini de serviciu. Nu din când în când ci cu regularitate, cum se întâmplă, din păcate, uneori.
Ar trebui să ne întrebăm dacă angajatul dintr-o multinaţională să trebuiască să lucreze peste orele de program fără să fie plătit. Ar trebui să ne întrebăm dacă nu cumva antreprenorul care dă faliment din cauza condiţiilor actuale nu ar trebui să fie protejat de stat cumva, pentru că el a contribuit la bugetul de stat ani la rând iar acum, în condiţii de criză, şi-a pierdut locul de muncă.
Sunt multe chestiuni care merită a fi discutate: de exemplu, ce se întâmplă cu şoferul de Uber dacă mâine are o durere de picior şi nu poate să conducă? El nu mai primeşte niciun fel de venit. Sau cel de la Glovo, dacă i se strică bicicleta. Ce face, nu are bani să o repare. Nu ar trebui oare ca firma care a câştigat foarte mulţi bani să îi repare bicicleta, dacă a stricat-o în exercitarea atribuţiilor de serviciu? Sunt lucruri care trebuie să fie gândite, sunt întrebări adresate şi în Marea Britanie, şi în Germania, Franţa sau SUA pentru a vedea cum putem face lucrurile mai bine, fără să impunem, dar cum putem să le facem mai bine pentru fiecare dintre noi", a explicat, într-un interviu acordat DC News în luna mai, Victor Negrescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Culmea prostiei în hipermarketuri. O decizie bizară pe care marii retaileri o iau și care stârnește furia românilor
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- Nu s-a mai întâmplat de 23 de ani în SUA. Adrian Mitroi: Inflația este lipicioasă, iar dolarul este prea tare
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Burmă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Acuzații în presa austriacă: Dronele militare rusești folosesc AI dezvoltat cu Kaspersky
- De ce nu ni se arată cum se fac crenvurștii. Bulai: Am văzut cu ochii mei ce se întâmplă la o fermă de curcani / video