Data publicării:

Gigantul chinez Temu, sub investigație în UE pentru produse nesigure

Autor: Mihai Preda | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik

Temu, retailerul chinez de ”fast fashion” (modă rapidă) deținut de PDD Group, a fost vizat joi de o plângere la nivelul Uniunii Europene cu privire la posibile încălcări ale regulilor privind conținutul online. Conform Legii Serviciilor Digitale a Uniunii Europene, piețele online și intermediarii sunt obligați să combată conținutul ilegal și dăunător, precum și produsele contrafăcute de pe platformele lor, scrie Reuters.

Organizația europeană a consumatorilor, BEUC, a depus o plângere la Comisia Europeană, în timp ce 17 dintre membrii săi din țări precum Franța, Italia și Olanda au depus, de asemenea, plângeri la autoritățile naționale relevante.

Temu, care avea 75 de milioane de utilizatori lunari în UE începând cu luna martie, nu a furnizat adesea consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii de pe platforma sa și dacă produsele acestora îndeplinesc cerințele de siguranță ale UE, a spus BEUC. Plângerea a afirmat că Temu folosește practici manipulative, cum ar fi "dark patterns", pentru a determina consumatorii să cheltuiască mai mult decât ar dori și că nu oferea suficiente informații despre modul în care recomandă produse consumatorilor.

"Temu tratează cu superficialitate acest aspect, deoarece încalcă Legea Serviciilor Digitale a UE", a declarat Monique Goyens, Director General al BEUC, într-o declarație. "Produsele vândute pe piețele online, fie ele europene, americane sau chineze, trebuie să fie sigure și să respecte legislația europeană dacă sunt vândute consumatorilor europeni."

Temu, care a intrat pe piața UE cu puțin peste un an în urmă, a declarat că își ajustează activ serviciul pentru a se alinia cu practicile și preferințele locale și că este angajat în respectarea deplină a legilor și reglementărilor din piețele în care operează.

"În ceea ce privește plângerea BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia amănunțit. Sperăm să continuăm dialogul cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciul Temu pentru consumatori", a declarat compania într-o declarație.

Această plângere vine într-un moment crucial pentru Temu, care încearcă să se extindă pe piața europeană, dar se confruntă acum cu provocări majore în asigurarea conformității cu reglementările stricte ale UE.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel