BBC News mediatizează, într-un material publicat în ediția online, povestea lui Ghiţă Ciobanul, devenit celebru dintr-o reclamă Vodafone, despre care spune că a ajuns vedetă în țara sa datorită rețelelor de socializare.
"Ciobanii au un loc special în istoria și cultura României, iar stilul lor de viața nu s-a schimbat prea mult în atâtea secole. Asta până acum, când cel puțin unul dintre ei a ajuns o celebritate datorită rețelelor de socializare", scrie sursa citată în debutul materialului despre Ciobanul Ghiță, intitulat "Balada ciobanului român".
Jurnalista britanică Caroline Juler care semnează reportajul despre Ghiță Ciobanul continuă, susținând că în urmă cu câteva săptămâni, acesta pleca cu oile la iernat, pe jos, însoțit de câteva ajutoare, măgari încărcați cu unelte și câini de pază.
"Pentru o țară ale căror mituri se învârt în jurul păstoritului, România nu este ceea ce își doresc toți oierii", se mai scrie în materialulul care continuă cu detalii despre balada Miorița. "De multe ori, Miorița este văzută ca o metaforă pentru creștinism, un alt mod în care este scos în evidență curajul lui Isus de a întoarce și celălalt obraz. De asemenea, poate fi considerată și o oglindă pentru a reflecta experiența poporului român, care s-a confruntat cu numeroase invazii, ocupații și umilințe, dar fără să-și piardă identitatea".
După ce se amintește că în lupta pentru independență a poporului român dusă în sec. al IX-lea, păstorii transilvăneni au fost văzuți ca pionieri ai mișcării naționaliste, iar cu mult timp înainte au descoperit trasee rapide peste Munții Carpați pentru pășunatul sezonier, ulterior se precizează că unii membrii ai acestei bresle au trăit bine în vremea comunismului. "Lumea încă vorbește despre Domnul B. din Poiana Sibiului care i-a cerut voie lui Ceaușescu să-și cumpere un elicopter".
Ghiță Ciobanul a făcut valuri în România
"Ciobanii români încă arată arhaic. Ei poartă o mantie din blană de oaie numită cojoc sau sarică, iar când ei susțin că aceea le este și pat și casă, nu glumesc, ei dormind afară în toate anotimpurile. (...) Îmbrăcat în cojoc și cu clopul pe cap, sprijinindu-se în toiag stând în jurul unui foc de tabără sau dansând cu oile, Ghiță Ciobanul a făcut valuri în România. După doar 10 zile de la înființarea pe Facebook, pagina sa adunase peste 200.000 de like-uri. După o lună, numărul se dublase", informează BBC.
În trecut, Ghiță a trebuit să își mute oile în mod ilegal, în timpul nopții, din cauza urbanizării și monitorizării rapide a României. Accidentele și vânătorile cu arme de foc l-au costat viețile a zeci de oi și mulți câini . Poate că în acest an, datorită celebrității, Ghiță va fi mai norocos", concluzionează semnatara articolului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales