Germania: Încrederea consumatorilor a scăzut pentru a doua lună consecutiv
Încrederea consumatorilor germani a scăzut în iunie pentru a doua lună consecutiv, chiar dacă în linii mari consumatorii apreciază ca stabile perspectivele celei mai mari economii europene, se arată într-un studiu al Institutului de cercetare a pieţei GfK, transmit Reuters şi DPA.
"Luna aceasta, încrederea consumatorilor a arătat o imagine extrem de contradictorie", se arată în raportul publicat miercuri de Gfk.
Chiar dacă respondenţii au apreciat că situaţia economiei Germaniei se îmbunătăţeşte uşor, ei sunt mult mai pesimişti în privinţa aşteptărilor privind propriile lor venituri, comparativ cu luna mai.
Încrederea consumatorilor germani a scăzut luna aceasta până la 10,1 puncte, de la 10,2 puncte în mai. Conform previziunilor pentru iulie, indicele ar urma să scadă la 9,8 puncte. Cifra anunţată de Gfk în iunie este sub estimările analiştilor, care mizau pe o valoare de zece puncte.
"După ce în ultimul timp încrederea în evoluţia veniturilor a fost stabilă, în iunie a fost puternic afectată. Acest indicator a pierdut 12,2 puncte, până la 45,5 puncte, cel mai redus nivel din martie 2017", a apreciat Rolf Buerkl, expert în cadrul Gfk.
Acesta a adăugat că înăsprirea pieţei forţei de muncă din ultimele luni a contribuit la sporirea aşteptărilor privind veniturile, dar există indicii că boom-ul se atenuează. Temerile privind şomajului sunt în creştere în rândul unora dintre angajaţi, susţine Buerkl.
Realizat pe baza unui sondaj în rândul a aproximativ 2.000 de germani, indicatorul Gfk arată atât opiniile lor faţă de condiţiile economice actuale din Germania, cât şi aşteptările lor pentru următoarele şase luni.
Riscurile externe, precum Brexitul, încetinirea Chinei şi tensiunile comerciale globale, au afectat în ultimele luni încrederea în economia germană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News