Un italian, un rus și alți bărbați de diferite naționalități au fost condamnați în Belgia pentru furtul unor cantități uriașe de kerosen destinate unei baze aeriene a NATO. Furtul a avut loc în perioada decembrie 2018 – septembrie 2019, când tensiunile dintre Rusia și Alianța Atlantică erau încă departe. Organizația criminală a folosit un sistem ingenios pentru a sustrage combustibilul destinat vehiculelor militare. O racordare ilegală la conducta de petrol care furnizează kerosen către NATO a permis bandei să fure peste 2 milioane de litri de combustibil, în valoare de cel puțin 2,5 milioane de euro.
Furtul, relatează Europa Today, a fost descoperit în vara anului 2019, când un reprezentant al Organizației Belgiene de Conducte a raportat scăderi anormale de presiune într-o secțiune a conductei de petrol la aproximativ 20 de kilometri de baza militară Chièvres, în vestul Belgiei. Dar adevăratul punct de cotitură a venit pe 17 septembrie 2019, când poliția belgiană a oprit un camion înmatriculat în Italia. Vehiculul care transporta o încărcătură de kerosen le-a permis agenților să urmărească baza de operațiuni a hoților de combustibil și să afle cum aceștia funcționau.
O parte din kerosenul destinat bazei militare a fost deviat printr-o conductă subterană de aproximativ 270 de metri lungime. Un sistem ”care necesită abilități de inginerie, planificare și profesionalism pe care eu personal nu le-am mai văzut până acum”, a declarat Frank Discepoli, avocatul unui cetățean moldovean care închiriase un depozit organizației criminale.
Citește și:
Kerosenul va deveni cel mai scump mijloc de a alimenta o aeronavă
Potrivit unui studiu realizat de întreprinderea comună Clean Sky finanțată de UE și McKinsey & Company, reglementările UE care vizează penalizarea poluării aviației vor șterge în curând avantajul competitiv al alegerii kerosenului în detrimentul alternativelor cu emisii reduse de carbon.
În schimb, prețul hidrogenului lichid, un combustibil cheie pentru aeronavele curate în prezent în curs de dezvoltare, și al combustibililor sintetici, care vor fi în curând mandatați pe aeroporturile UE, va scădea brusc, pe măsură ce creșterea ofertei și îmbunătățirile în producție și transport maritim vor duce la scăderea costurilor, potrivit Euractiv.
Raportul prezice că kerosenul va costa în jur de 300 USD per MWh până în 2050, o creștere de șase ori față de prețul actual
Prețul combustibililor sintetici, cunoscuți și sub denumirea de e-fuels sau power-to-liquid, este în prezent de aproximativ 450 USD per MWh, deși acesta ar trebui să scadă la mai puțin de 250 USD până în 2050.
Hidrogenul lichid, care se tranzacționează la aproximativ 300 de dolari pe MWh, este de așteptat să se reducă și mai mult, ajungând la aproape 50 de dolari până în 2050.
Hidrogenul lichid este o sursă de combustibil neutră din punct de vedere al carbonului, dacă este fabricat cu electricitate verde, deși lipsa relativă de energie regenerabilă în Europa și lipsa cererii pe scară largă au făcut ca achiziția să fie costisitoare în prezent.
Simțind oportunitatea pieței, producătorii tradiționali de energie fosilă din Orientul Mijlociu, inclusiv Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, își îndreaptă atenția către producția de hidrogen. Ei plănuiesc să-și valorifice capacitatea vastă de energie solară pentru a produce hidrogen verde și combustibili sintetici la un preț mai mic.
În timp ce hidrogenul lichid va fi mai ieftin de cumpărat de la furnizorii din Orientul Mijlociu la început, până în 2030 producătorii europeni vor fi atins paritatea, potrivit cercetării.
Principiul poluatorul plătește
Industria aviației s-a aflat în punctul de vedere al obiectivelor UE de reducere a emisiilor, cu o serie de dosare legislative menite să facă mai scumpă poluarea industriei.
Legea ReFuelEU ar obliga aeronavele care realimentează pe orice aeroport din UE să ridice kerosen amestecat cu un procent stabilit de așa-numiții combustibili durabili pentru aviație (SAF).
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară