Fraudă prin telefon, numere dubioase. Piperea: Cum să te aperi de facturile supraîncărcate. SINGURA soluție pentru că ”statul român e în bălării și nu a luat nicio măsură”
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Piperea: Contestaţi facturile mari la ANPC sau în justiţie, nu aşteptaţi ca statul să vă rezolve problema / Sursă foto: Facebook Gheorghe Piperea
Piperea: Contestaţi facturile mari la ANPC sau în justiţie, nu aşteptaţi ca statul să vă rezolve problema / Sursă foto: Facebook Gheorghe Piperea
Un nou tip de înșelăciune a terorizat mii de români în aceste zile. 

Cetățenii sunt sunați de numere din țări exotice și li se spune că telefonul a fost virusat. Gheorghe Piperea a precizat, în exclusivitate pentru DC NEWS, care sunt soluțiile pe care românii le au atunci când sunt atacați în acest mod.

În ultimele luni, utilizatori din România sunt vizați de diverse campanii de phishing prin intermediul apelurilor telefonice. Acest tip de atac poartă denumirea de vishing (voice + phishing = vishing), iar metodele utilizate de către atacatori sunt inspirate din tehnici de inginerie socială.

Mulți au spus că au fost contactați de același număr și au fost abordați de aceeași voce, cu același text, doar că discuțiile lor au mers atât de departe încât au ajuns în punctul în care să-și dea date personale, prin telefon. 

- "Am fost sunat astăzi, 14.07.2021, o voce de femeie în lb. engleză, îmi știa numele, voia să-mi acorde o bursă. Când am spus că nu mă interesează a închis imediat", a precizat o femeie (citește mai mult AICI).

CERT-RO face verificări

Mihai Rotariu, purtător de cuvânt al CERT-RO, a vorbit despre atacurile de tip vishing și a reacționat în urma materialului DC NEWS de luni, cu o tentativă de fraudă prin apel telefonic.

"De regulă, în trecut, existau niște cazuri în care anumiți utilizatori erau apelați de astfel de roboți sau de către niște indivizi care "lucrau" în call center. Practic, erau niște infractori cibernetici organizați în nișa asta de call center, în India, care sunau să te anunțe că dispozitivul tău a fost virusat, iar ei pot rezolva problema pentru tine.", a declarat Mihai Rotariu, în exclusivitate pentru DC NEWS (citește continuarea AICI).

Cum să se apere românii? Gheorghe Piperea, precizări

În același timp, l-am contactat pe avocatul Gheorghe Piperea și l-am întrebat cum, din punct de vedere juridic, se pot românii apăra de acest tip de atac:

În primul rând, cetățenii să nu mai sune înapoi la acele telefoane care par ciudate, iar în al doilea rând să facă plângeri penale împotriva celor care au sunat. De asemenea, să conteste în justiție facturile de telefonie, atunci când acestea vin supraîncărcate.

Numele cetățenilor sunt cunoscute de cei care sună pentru că GDPR e foarte „respectată“ și toate datele noastre de identificare ajung pe mâinile acestor escroci. Cred că este cel mai simplu dintre tipurile de înșelăciune. Stați să vedeți când o să înceapă să fie atacate și clonate datele medicale cu caracter personal“, a precizat avocatul.

Oamenii să își facă singuri dreptate

„Când ni se spune că totul e confidențial, că e numai în scopuri legitime, în realitate este o minciună sfruntată cât casa. Ar trebui ca, printre altele, furnizorii de telefonie mobilă să fie dați în judecată și pe GDPR pentru că de la ei au plecat aceste scurgeri de date. În străinătate, pentru GDPR se dau niște amenzi extrem de mari care pot merge și la 4% din cifra de afaceri

Statul Român e în bălării și de aceea nu a luat nicio măsură. Toată lumea să își facă dreptate singură în justiție și la Autoritatea pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal“, a conchis avocatul Gheorghe Piperea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel