Titi Aur, expert în conducere defensivă, a vorbit în exclusivitate pentru DC NEWS despre frânarea neconvențională, cu ajutorul obiectelor ”de decor”. Acesta a explicat când poate șoferul folosi acest tip de frânare, numind-o "disperată" deoarece trebuie folosită doar în situații limită.
"Frânarea neconvențională este adusă din motorsport. Piloții de curse, în special piloții de raliuri, când nu pot opri se sprijină practic în malul de zăpadă, în șanț, în parapet, în malul de pământ, ca să facă o frânare foarte eficientă, dar pe stradă, aș putea spune că frânarea neconvențională este frânarea disperată. Adică, presupunând că sunt pe polei, pe gheață și în față am o trecere de pietoni plină cu oameni, cu copii sau fără copii, decât să intru în oamenii de pe trecerea de pietoni, bineînțeles, pentru că nu pot frâna, nu pot opri convențional, convențional înseamnă frână de picior, frână de motor, frână de mână, deci cele trei sisteme de frânare, dacă nu pot opri convențional, încerc să opresc neconvențional.
Cum se face frânarea neconvențională
Neconvențional înseamnă că mă lipsesc de bordură cu riscul de a zgâria janta, cauciucul sau chiar tabla mașinii sau să mă lipesc de mașini parcate pe stânga, pe dreapta, sau chiar de garduri sau eu știu, de clădirea de pe marginea drumului, cu riscul de a lovi mașina, dar evitând lovirea oamenilor pentru că a lovi omul este clar mult mai grav sau varianta mult mai rea față de a lovi mașina. Totuși, ca să conducem cu adevărat defensiv nu trebuie să ajungem în această situație. În schimb, e bine să o știm ca măsură extremă într-o situație limită.", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Cum testăm aderența?
Într-un alt articol, Titi Aur a explicat la ce ar trebui să fie atenți șoferii atunci când circulă pe un pod, în timpul perioadelor de vreme rece, dar și cum testăm aderența.
"Aderența se testează prin frânare să zicem mai bruscă, mai violentă, acolo unde știm că ar putea să fie gheață sau polei, dar atunci când nu avem pe nimeni în jurul nostru și mai ales în spatele nostru, când suntem pe șoseaua relativ liberă, apăsăm din ce în ce mai tare, relativ brusc pe pedala de frână și dacă pedala tremură înseamnă că a intrat sistemul ABS în funcțiune, ceea ce înseamnă că una sau mai multe roți au fost la limita blocării. Asta se numește testarea aderenței, dar în primul rând trebuie anticipare și pe urmă vorbim și de acea testare periodică a aderenței." a spus Titi Aur. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus