Frânarea neconvențională, cu ajutorul obiectelor ”de decor”. Titi Aur, explicații despre cum se face: Măsură extremă într-o situație limită
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a spus ce ar trebui să știe șoferii despre frânarea neconvențională, cu ajutorul obiectelor ”de decor”.
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a vorbit în exclusivitate pentru DC NEWS despre frânarea neconvențională, cu ajutorul obiectelor ”de decor”. Acesta a explicat când poate șoferul folosi acest tip de frânare, numind-o "disperată" deoarece trebuie folosită doar în situații limită.
"Frânarea neconvențională este adusă din motorsport. Piloții de curse, în special piloții de raliuri, când nu pot opri se sprijină practic în malul de zăpadă, în șanț, în parapet, în malul de pământ, ca să facă o frânare foarte eficientă, dar pe stradă, aș putea spune că frânarea neconvențională este frânarea disperată. Adică, presupunând că sunt pe polei, pe gheață și în față am o trecere de pietoni plină cu oameni, cu copii sau fără copii, decât să intru în oamenii de pe trecerea de pietoni, bineînțeles, pentru că nu pot frâna, nu pot opri convențional, convențional înseamnă frână de picior, frână de motor, frână de mână, deci cele trei sisteme de frânare, dacă nu pot opri convențional, încerc să opresc neconvențional.
Cum se face frânarea neconvențională
Neconvențional înseamnă că mă lipsesc de bordură cu riscul de a zgâria janta, cauciucul sau chiar tabla mașinii sau să mă lipesc de mașini parcate pe stânga, pe dreapta, sau chiar de garduri sau eu știu, de clădirea de pe marginea drumului, cu riscul de a lovi mașina, dar evitând lovirea oamenilor pentru că a lovi omul este clar mult mai grav sau varianta mult mai rea față de a lovi mașina. Totuși, ca să conducem cu adevărat defensiv nu trebuie să ajungem în această situație. În schimb, e bine să o știm ca măsură extremă într-o situație limită.", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Cum testăm aderența?
Într-un alt articol, Titi Aur a explicat la ce ar trebui să fie atenți șoferii atunci când circulă pe un pod, în timpul perioadelor de vreme rece, dar și cum testăm aderența.
"Aderența se testează prin frânare să zicem mai bruscă, mai violentă, acolo unde știm că ar putea să fie gheață sau polei, dar atunci când nu avem pe nimeni în jurul nostru și mai ales în spatele nostru, când suntem pe șoseaua relativ liberă, apăsăm din ce în ce mai tare, relativ brusc pe pedala de frână și dacă pedala tremură înseamnă că a intrat sistemul ABS în funcțiune, ceea ce înseamnă că una sau mai multe roți au fost la limita blocării. Asta se numește testarea aderenței, dar în primul rând trebuie anticipare și pe urmă vorbim și de acea testare periodică a aderenței." a spus Titi Aur. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News