Studiu. Fotografiile cu alimente reduc pofta de mâncare și promovează pierderea în greutate
Data publicării:
Autor: Nicoleta Baciu
WhatsApp
Studiu. Fotografiile cu alimente reduc pofta de mâncare și promovează pierderea în greutate. Sursa foto: freepik.com
Studiu. Fotografiile cu alimente reduc pofta de mâncare și promovează pierderea în greutate. Sursa foto: freepik.com
Cu siguranță ai auzit că trebuie să mănânci porții mici, să renunți la zahăr și să faci mișcare pentru a pierde kilograme.

Știi că poți reduce pofta de mâncare fără prea mult efort? Dacă îți este greu să respecți planul de slăbire pentru că ai pofte alimentare, specialiștii spun că trebuie să te uiți mai des la poze frumoase cu alimente. 

Oamenii de știință transmit că doar privind o fotografie a alimentelor de care ai poftă poți suprima pofta de mâncare și încuraja pierderea în greutate.

Silueta perfectă, obținută într-o lună: 3 sfaturi despre cum să slăbești rapid

Cercetătorii din Danemarca au descoperit că oamenii care s-au uitat la 30 de fotografii cu bomboane, petrecând cel puțin două secunde pe fiecare poză, s-au simțit mai sătui și, ulterior, au mâncat mai puțin.

Astfel, savanții au emis ipoteza că acțiunea a stimulat o zonă a creierului asociată cu apetitul, crescând sațietatea și ajutând la pierderea în greutate cu un efort minim. În cadrul studiului, participanții care au văzut aceeași imagine cu alimente de 30 de ori, s-au simțit mai sătui decât erau înainte de a vedea imaginea.

Într-un alt studiu, cercetătorii au recrutat peste 1.000 de oameni care au fost împărțiți în două grupuri pentru experimente separate.

Mănâncă și slăbește: cinci produse te vor ajuta să obții silueta perfectă

În primul experiment, participanților li s-a arătat o imagine cu bomboane M&M portocalii la care s-au uitat cel puțin două secunde în timp ce își imaginau că le mănâncă. Apoi, participanții au fost întrebați cât de sătui sunt și câte bomboane ar dori să mănânce.

Rezultatele au arătat că cei care au văzut imaginile doar de trei ori au spus că vor să mănânce un baton de ciocolată. Grupul care a văzut imaginea de 30 de ori au spus că sunt sătui.

În a doua parte a studiului, oamenii de știință au arătat participanților imaginea bomboanelor M&M, dar de această dată au schimbat culoarea. Cercetătorii au vrut să afle dacă culoarea bomboanelor schimbă răspunsul creierului la stimulul alimentar. Însă savanții nu au găsit nicio diferență, iar rezultatele au arătat că persoanele care au văzut imaginile doar de trei ori s-au simțit mai puțin sătule și au dorit mai multe bomboane.

În partea 3, bomboanele M&M-urile au fost înlocuite cu bomboane skittles multicolore, deoarece acestea variază în culoare și au gust dulce. Dar rezultatele au rămas aceleași ca în experimentul anterior. Ceea ce i-a condus pe oamenii de știință la ideea că nu doar culoarea este importantă, ci și gustul imaginar. 

Ridichea, o legumă valoroasă pentru sănătatea organismului

Experții au sugerat că vizualizarea imaginilor cu alimente stimulează zonele creierului asociate cu sațietatea, provocând scăderea apetitului. Aceasta se numește teoria cunoașterii bazate.

Cercetătorii au sugerat celor care doresc să slăbească  să se uite, în mod repetat, la fotografii cu alimente pentru a-și suprima pofta de mâncare. 

Un studiu din 2016 a constatat că o persoană obișnuită vede aproximativ 6,1 postări alimentare la fiecare 12 ore în timp ce folosește rețelele de socializare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel