Ford Otosan din Craiova a început livrarea primelor vehicule electrice produse în România, iar premierul Marcel Ciolacu a felicitat realizările uzinei.
Fabrica Ford Otosan din Craiova a atins un moment important vineri, când primele modele de vehicule electrice produse în România au fost expediate către clienți din Europa. Cele trei modele – Puma Gen-E, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier – marchează debutul oficial al producției de serie pentru vehicule electrice în această uzină.
"Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan faţă de inovaţie, electrificare şi excelenţă în producţie. Capacitatea noastră de a produce şase versiuni diferite de vehicule în aceeaşi unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci şi dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg. Fiind primul producător de vehicule electrice din România, suntem mândri să fim în fruntea transformării industriei şi să contribuim la un viitor mai sustenabil", a declarat directorul general Ford Otosan, Güven Özyurt.
Reprezentanții companiei au subliniat că unitatea de producție din Craiova joacă un rol strategic în rețeaua europeană a Ford, fiind singura uzină de pe continent care construiește atât autoturisme, cât și vehicule comerciale, cu propulsie electrică și pe combustie internă, pe aceleași linii de asamblare.
Pentru a susține tranziția către electrificare, Ford Otosan a implementat o linie de asamblare a bateriilor în cadrul uzinei din Craiova. Aceasta a fost inaugurată în octombrie anul trecut și face parte dintr-un amplu plan de investiții inițiat în 2022, când Ford Otosan a preluat oficial fabrica. Compania a alocat 500 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei și adaptarea ei la noile cerințe tehnologice, consolidând astfel poziția României pe piața vehiculelor electrice.
Odată cu această extindere, compania a optimizat și logistica transportului de componente și vehicule. O rută intermodală recent lansată între România și Turcia permite transportul pieselor necesare din Turcia către Craiova, în timp ce mașinile produse aici sunt livrate în Turcia, utilizând în mare parte transportul feroviar. Această schimbare reduce emisiile de CO₂ cu 63% față de transportul rutier, făcând procesul mai eficient și mai ecologic.
În prezent, fabrica din Craiova funcționează în trei schimburi și are peste 6.600 de angajați, producând atât modele electrice, cât și pe combustie internă – Ford Puma, Transit Courier și Tourneo Courier – alături de motorul 1.0 EcoBoost, unul dintre cele mai apreciate propulsoare din industrie.
Premierul Marcel Ciolacu, care a fost prezent vineri la evenimentul organizat cu acest prilej la fabrica din Craiova, a declarat: "Livrarea primelor maşini din noua gamă de automobile complet electrice fabricate aici este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid, un exemplu de cooperare în afaceri. Avem în primul rând un celebru brand american, apoi managementul de top al unui important grup de afaceri din Turcia plus, desigur, ingeniozitatea şi dedicarea tuturor angajaţilor români. Această colaborare transcende graniţele şi demonstrează că putem realiza lucruri extraordinare atunci când unim expertiza şi experienţa unor mari investitori străini cu resursele noastre".
"Miile de olteni care lucrează la Ford reconfirmă tradiţia de zeci de ani a industriei auto din Craiova, arătând din nou întregii lumi ce talent uriaş are acest popor. Am văzut maşinile produse aici şi m-am convins că îndeplinesc cele mai înalte standarde mondiale de design şi tehnologie. Acum există şi o linie ultramodernă de fabricare a bateriilor electrice. Nu aveam vreun dubiu că modelele de la Craiova pot rivaliza cu orice concurent, reprezentând un exemplu strălucit al capacităţilor noastre. Astfel se explică şi succesul maşinilor Ford atât pe piaţa românească, cât şi pe cea internaţională", a completat Marcel Ciolacu.
Într-o declarație recentă, premierul a subliniat performanțele notabile ale uzinei Ford din Craiova, care anul trecut a atins o realizare semnificativă, producând peste 250.000 de automobile. Această reușită se datorează unei serii de investiții importante de aproape 500 de milioane de euro realizate în ultimii ani, contribuind la creșterea capacității de producție a fabricii.
Premierul Ciolacu a adăugat că, în perioada următoare, Guvernul va depune toate eforturile necesare pentru a finaliza cei 12 kilometri rămași din autostrada Craiova-Pitești, denumită și „autostrada Ford”. De asemenea, autoritățile vor intensifica ritmul lucrărilor pentru a termina la timp alte proiecte importante, cum ar fi Autostrada A0, care va înconjura Capitala, dar și autostrada Pitești-Sibiu, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Roxana Neagu