Gigantul auto FORD a anunţat că va da afară 1000 de angajaţi din Europa, pentru a se putea concentra pe vânzarea de maşini electrice în unele regiuni.
Producătorul auto are planuri de disponibilizări la Fabrica din Koln, Germania, conform Automotive News. Persoanele disponibilizate vor fi din departamentele de asamblare, fabricare de motoare şi transmisie, dar şi de la dezvoltare, administrare şi chiar vânzări.
FORD a anunţat că va cheltui 2 miliarde de dolari pentru a transforma fabrica din Koln, astfel încât să producă maşini electrice. De asemenea, va înceta producţia modelului Ford Fiesta Hatchback îpână în 2005.
FORD va produce doar maşini electrice în Europa până în 2030 şi se aşteaptă ca două treimi din vânzări să fie realizate din maşini electrice complet sau din hibride plug-in.
Sindicatele din Germania ameninţă cu proteste
IG Metall, cea mai mare confederaţie sindicală germană, a avertizat luni Ford că va lua măsuri care vor afecta producţia pe întreg continentul european, dacă firma nu renunţă la planurile de a concedia mii de angajaţi în sectorul de cercetare-dezvoltare din Germania, transmite Reuters.
Katharina von Hebel, adjunct al şefului Consiliului angajaţilor de la fabricile Ford din Germania, a declarat pentru agenţia de presă DPA că la unitatea din Koln sunt planificate până la 3.200 concedieri. La această uzină sunt în prezent 14.000 de angajaţi.
Conform comunicatului IG Metall, producătorul auto american a anunţat luni, la o întâlnire cu Consiliului angajaţilor, că va renunţa la mii de locuri de muncă în sectorul de cercetare-dezvoltare, şi "noi concedieri masive" sunt planificate în următorii ani în cazul funcţiilor administrative, în Germania.
La o întâlnire separată între conducere şi reprezentanţii angajaţilor, Ford a anunţat că intenţionează să renunţe la 65% din locuri de muncă în sectorul de cercetare-dezvoltare, şi la aproximativ 20% din funcţiilor administrative, în Europa, a anunţat un purtător de cuvânt al IG Metall.
Oficialii Ford au refuzat să comenteze, şi s-au referit la o declaraţie dată publicităţii vineri, în care se specifica că trecerea la producţia de vehicule electric necesită schimbări structurale, dar nu vor fi făcute alte comentarii până la finalizarea planurilor.
"Dacă negocierile din următoarele săptămâni, dintre Consiliul angajaţilor şi conducere, nu vor asigura viitorul angajaţilor, ne vom alătura procesului. Nu ne vom da înapoi de la măsuri care ar putea afecta semnificativ compania, nu doar în Germania ci şi pe plan european", se arată în comunicatul IG Metall.
Subsidiara Ford din Europa produce, vinde şi oferă servicii pentru brandul Ford de vehicule în 50 de pieţe, având aproximativ 45.000 de angajaţi la propriile sale facilităţi şi la societăţile mixte, conform informaţiilor postate pe site-ul companiei, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News