Florin Golovatic, șef serviciu Autorizare - Avizare, Direcția Generală, Sector Asigurări - Reasigurări în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară, a vorbit despre asigurările care îi pot scuti pe români de neplăceri atunci când călătoresc și despre conștientizarea necesității unor polițe care să le asigure ajutorul atunci când se confruntă cu probleme:
„Unele companii de turism, domnule Golovatic, cer ca asigurarea all risk pentru întreruperea sau suspendarea zborurilor să devină obligatorie pentru pasageri, sau să fie obligate companiile de transport să încheie aceste asigurări pe modelul RCA. Cum vor acționa reprezentanții industriei?“, a întrebat jurnalistul Val Vâlcu.
„În piața de asigurări din România există produse care să corespundă acestei cerințe și vorbim aici și de asigurările de tip Storno, precum și de asigurări ale companiilor aeriene, care sunt obligate în situația în care nu prestează serviciul, să recompenseze clienții ori prin rambursarea costurilor, ori prin efectuarea călătoriei la o altă dată. Aș concluziona, din acest punct de vedere, că piața de asigurări din România este pregătită, iar societățile de asigurare care activează în piață, atât cele asigurate de ASF, cât și cele care prestează servicii în baza dreptului de stabilire sau furnizare de servicii au în portofoliu astfel de polițe care pot răspunde necesității clienților.
Aș insista un pic pe aspectul de conștientizare a nevoii de protecție, fiindcă atunci când vorbim de obligativitate sau de încheierea unei polițe facultative, important este ca oamenii să știe că există astfel de produse în piață, că pot apela la ele cu încredere și că printr-un astfel de demers își diminuează foarte mult riscul de pierdere în cazul în care apare o situație neprevăzută, de exemplu serviciul nu mai poate să fie prestat de compania de turism sau compania aeriană“, a spus Glotin Golovatic.
Golovatic: E importantă dorința oamenilor de a achiziționa astfel de produse
„În ideea în care ar fi obligatorii aceste polițe, ar scădea costul pentru client sau pentru agenție?“, a întrebat Val Vîlcu.
„Principalul element care determină costul unei polițe de asigurare este costul cu daunele plătite. Acum, prețul este direct dependent de dimensiunea daunelor plătite. Cu cât sunt mai mulți clienți care au nevoie de un astfel de produs, cu atât contribuția la fondul necesar pentru asigurarea despăgubirilor, unitar, ar scădea.
Din punct de vedere al obligativității, trebuie avute multe elemente în vedere. În primul rând dorința oamenilor de a achiziționa astfel de produse, obligativitatea unui produs nu înseamnă neapărat și achiziționarea lui de către client“, a spus reprezentantul ASF.
„Dar în cazul în care industria impune astfel de polițe, nu mai apare competiția în sens rău, în ideea că trecem sub tăcere poliția de asigurare low risk, ca să pară costul mai mic. De cealaltă parte, dacă cetățeanul nu își achiziționează o astfel de poliță, e problema lui când rămâne printr-un aeroport. Nu mai trebuie să intervină statul, pentru că a reglementat, a pus la dispoziție acest mecanism și e răspunderea individuală a celui care decide sau nu să achite polița“, a spus Val Vâlcu.
„Da, pot fi privite lucrurile și din această perspectivă, dar ideea de bază este aceea de a utiliza un astfel de produs tocmai pentru a diminua riscul de pierdere în cazul apariției unui eveniment nefericit. Un aspect important de avut în vedere cred că este această conștientizare a nevoii de protecție, a faptului că există produse în piață care asigură această protecție și salut inițiativa dumneavoastră, fiindcă un lucru pozitiv este că discutăm despre această problemă și oamenii pot afla că există soluții la care pot apela chiar și în momentul de față“, a conchis, la DC News, la dezbaterea „Asigurarea, centura de siguranță în transporturi“, Florin Golovatic, șef serviciu Autorizare - Avizare, Direcția Generală, Sector Asigurări - Reasigurări, ASF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus