"Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România.
Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon.
Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive. Asta cu taxele... eu de când am venit am spus că nu vreau să bag taxe și m-am ținut de cuvânt. Mi s-a spus „vei avea probleme cu banii la buget”, „nu vei putea să ții lucrurile în frâu”... Ei, uitați-vă că am reușit. Și este al doilea an. Premieră în ultimii 30 de ani, nu am modificat nimic la codul fiscal, nu creștem taxe, ba, mai mult, am reușit un lucru în premieră, în ultimii 30 de ani – conformarea voluntară a crescut. Am arătat că atunci când păstrezi taxele și ai predictibilitate, oamenii plătesc taxe mai mult decât înainte. Deci gradul de conformare voluntară a crescut.
Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Uitați-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivație pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivați să-și ia o mașină nouă.
În ceea ce privește rovinieta, este o propunere pe care o vom discuta în detaliu cu experții Comisiei Europene de a lega de kilometri parcurși, greutate și alți indicatori", a declarat Florin Cîţu la Digi24.
Taxă de poluare în România?
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, spunea în februarie că ar putea fi introdusă o taxă de poluare în România, dar în niciun caz nu va fi introdusă o nouă taxă auto.
„Nu vom lansa nicio dezbatere publică sau nicio discuție despre taxa auto. Putem vorbi despre o taxă de poluare, despre o formă de taxă care este aplicabilă în majoritatea țărilor din Uniunea Europeană, o formă prin care poluatorul plătește acolo unde există poluare”, a spus ministrul.
„Vom lansa dezbaterea publică și discuțiile pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în rândul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau trebuie să rămânem în grupul celor trei - patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului. Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, precum București, Timișoara, Iași, Cluj, unde constatăm aproape săptămânal că pe perioade scurte se depășește limita admisă de poluare”, a afirmat Tanczos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...
- Secretul tinereții fără bătrânețe: Vă vine să credeți că bărbatul din imagine are 60 de ani? Ce mănâncă omul care nu vrea să audă de botox
- Trei infuzii care ajută la curățarea rinichilor în mod natural
- Noi împotriva noastră. Zodia care se confruntă cu introspecții intense sub influența Lunii Pline
- Chirieac arată partea bună a noii curse pentru Capitală: Nu mai hotărăsc alții. Bucureștenii să aleagă!
- Care sunt șansele ca inteligența artificială din viitor să nu se lase condusă de om. Prof. Duțu: Am asista la încă o catastrofă asupra vieții pe planetă, deși n-ar fi prima