Inginerul din Deva care a luat bronzul la Salonul de Invenţii de la Geneva intenţionează să intre pe piaţa de accesorii auto cu un nou filtru de aer care va reduce consumul de combustibil cu 10-15%.
Mai mult decât atât, noul dispozitiv ridică şi puterea motorului cu până la 10%. Gadgetul a fost premiat şi brevetat de inginerul devean Corneliu Birtok Băneasă, informează Antena 3.
"Lucrez în asociere cu mai multe firme pentru realizarea unui stoc de aproximativ 200 de filtre supraaspirante, după care voi solicita Registrului Auto Român certificatul de omologare pentru acest produs ", a declarat Birtok-Băneasă.
"Sper ca până la sfârşitul anului să finalizăm toate procedurile de aplicare către Registru, după care vom trece la producţia de serie, pentu piaţa liberă. Putem începe producţia imediat ce vom obţine aprobare de la autorităţi, întrucât liniile de de fabricaţie sunt deja puse la punct", a continuat inginerul.
De asemenea, el a explicat că, pe lângă funcţia principală de filtrare, produsul său creşte viteza aerului absorbit, prerăceşte aerul şi măreşte coeficientul de umplere a filtrului.
Corneliu Birtok-Băneasă a mai fost recompensat şi cu Premiul WIPO (The World Intellectual Property Organization) la Salonul Internaţional de Inventică de la Moscova 2010.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva