Facturile la lumină. Ioana Krekan, ENEL: Cum se calculează regularizările și pe ce perioadă. Care e prețul aplicat
Autor: Elena Didila | Publicat pe: 29 sep 2022, 14:25
WhatsApp
Enel
Enel
Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel, a oferit mai mult explicații despre calcularea regularizării. 

Clarificând modul în care este calculată regularizarea, invitata emisiunii DC News, Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel a precizat: 

”Regularizarea este citirea reală a operatorului de distribuție. O factură de regularizare poate fi pe o perioadă de timp, de la ultima citire reală în teren a operatorului de distribuție până la cea din prezent, din perioada recentă.

Regularizarea se poate întinde pe o perioadă mai lungă. În cazul în care în această perioadă lungă există modificări de preț, de condiții contractuale ale clienților, perioada aceasta va fi împărțită, iar prețul aplicat va fi cel aferent perioadei din contract respective. Asta înseamnă că, dacă în momentul de față, astăzi, am o factură de regularizare pentru o perioadă lungă de timp, nu înseamnă că prețul aplicat pe toată perioada va fi cel din prezent. Nu. Această regularizare va fi împărțită pe luni și pentru fiecare lună se va aplica prețul pe care l-am avut în contract în perioada respectivă. Nu facturăm la prețul pe care îl avem astăzi valabil în contract”, a declarat Ioana Krekan, manager Activare și Facturare Enel.

Pentru a nu mai fi diferențe între consumul facturat lunar și regularizare, recomandarea Enel este transmiterea indexului. Vezi mai mult în video: 

Citește și:

Ce ascund facturile uriașe apărute în spațiul public. Dumitru Chisăliță: ”Petarde de fum!”. Cine este principalul câștigător

”Mai multe facturi cu valori mari au apărut, brusc, în spațiu public, deși oricine putea citi că sunt regularizări pentru intervale de 12 – 24 de luni, adică cu o medie lunară a consumului care se înscrie în limite de 150 – 300 lei. Aceeași practică am văzut-o și în luna decembrie 2021, când la fel de brusc, presa a primit și a scos în față câteva facturi mari la gaze, s-a efectuat rapid o judecată, s-au stabilit vinovații -  furnizorii - și  s-au ”amuțat dătătorii” de amenzi (ANRE, ANPC) și oamenii au fost mulțumiți. 

Petarda de fum aruncată public și-a atins atunci ținta: oamenii s-au obișnuit cu ideea că sunt facturi mari în piața de gaze, de 4000 – 5000 lei, că există un vinovat – furnizorul, că vinovatul primește o pedeapsă și că ei o să achite o factură dublă la gaz față de anul 2020, dar care este totuși doar de 800 - 900 lei, iar asta s-a considerat o ”binecuvântare”.

Aceeași rețetă, aceleași petarde, doar că de data aceasta pentru energie electrică. Din nou judecăți, din nou s-au ”amuțat dătătorii” de amenzi: oamenii se vor obișnui cu ideea că sunt facturi mari la energie electrică, de 4000 – 6000 lei și faptul că unii o să achite o factură dublă la energie electrică față de anul 2020, dar care este totuși de doar de 400 - 900 lei v-a fi din nou o ”binecuvântare”.

Începând cu această primăvară s-a modificat legislația și este obligatoriu ca operatorul de distribuție să efectueze citirea contoarelor la 3 luni. Jumătate din contoarele românilor sunt în case sau în curțile oamenilor, astfel încât de foarte multe ori, cititorii nu aveau acces, iar acestei citiri nu i s-a acordat o importanță deosebită. Începând cu primăvara anului 2022 s-a început o acțiune puternică de citire a contoarelor, mergându-se până la amenințarea consumatorului că dacă nu i se citește contorul se oprește furnizarea de energie electrică. Această acțiune a făcut să apară facturi de regularizare pe 12 – 24 de luni, începând cu luna iunie 2022. 

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?