Facebook şi Instagram introduc abonamente. Nu vor mai fi gratuite pentru toată lumea
Data publicării:
Autor: Ema Apostu
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Tracy Le Blanc)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Tracy Le Blanc)
Cei douăzeci de ani de reţele sociale gratuite pentru toată lumea se apropie de sfârşit.

Printr-un anunţ neaşteptat, Mark Zuckerberg, CEO al Meta, a anunţat introducerea unui serviciu de abonament plătit pentru utilizatorii Instagram şi Facebook care doresc să acceseze un nou set de servicii oferite de platformă. În schimbul bifei albastre, Meta va oferi suport tehnic şi verificarea contului cu un sistem oficial de identitate pentru a evita profilurile false. Opţiuni concepute mai ales pentru companii şi pentru cei care, cum este cazul creatorilor de conţinut, lucrează graţie utilizării reţelelor sociale.

Zuckerberg urmează, aşadar, calea trasată de Elon Musk pentru Twitter. Pentru aceste reţele sociale, bifa albastră reprezintă primul pas al unei schimbări de paradigmă în modelul de afaceri al platformelor. De la un model free-for-all, unde adevărata forţă motrice a afacerii a fost stabilirea profilului utilizatorilor şi utilizarea datelor pentru a permite companiilor să facă publicitate, la un model diferit, format din servicii şi abonamente, scrie Rador, citând lastampa.it. Şi nu este o întâmplare că schimbarea a fost decisă de-abia în ultimele luni.

2022 a fost anul horribilis al platformelor sociale care şi-au văzut scăzând cifra de afaceri din cauza veniturilor mai mici de la agenţiile de publicitate, cedând în medie pe Nasdaq 40% din capitalizarea lor. Inflaţia şi incertitudinile situaţiei economice au declanşat o inversare a direcţiei de creştere, aparent de neoprit, din ultimii ani. După mii de concedieri făcute pentru a reduce costurile, abonamentele sunt primul răspuns industrial.

Ce prețuri vor avea abonamentele

Meta va începe în Australia şi Noua Zeelandă: 11,22 euro pentru utilizatorii care se abonează la serviciu prin web; 14,22 euro pentru cei care o vor face prin aplicaţie. Un preţ similar cu cel decis de Twitter. Abonamentul, atât pe Instagram, cât şi pe Facebook şi pe Twitter, va fi opţional. La început, îi va afecta în principal pe cei care îşi bazează o parte din afacere pe sponsorizările făcute pe reţelele de socializare sau pe conţinutul publicat online.

Însă este clar că asistăm la sfârşitul unei epoci. Meta Verified şi Twitter Blue reprezintă ceea ce pentru mulţi experţi în reţelele sociale este noul skin al spaţiului public virtual. Un răspuns la creşterea progresivă a numărului de utilizatori faţă de o reducere îngrijorătoare a veniturilor.

Zuckerberg anunţase deja lansarea de noi funcţii care îi pot face pe creatorii de conţinut să devină şi mai productivi şi mai creativi. Pachetul Verified este un prim pas în acest sens. Snapchat şi aplicaţia de mesagerie Telegram au început să facă şi ele primele demersuri în acest proces, Traiectoria este deja trasată. Va fi nevoie însă de ceva timp pentru a înţelege dacă este cea potrivită.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel