Facebook anunță Graph Search. Vezi despre ce este vorba
Facebook lansează un motor de căutare de conţinut în cadrul propriei reţele de socializare, noul serviciu urmând să se numească "Graph Search", anunţă preşedintele Consiliului de administraţie al companiei, Mark Zuckerberg.
"Noul serviciu le va permite utilizatorilor Facebook să efectueze căutări naturale de conţinut în cadrul reţelei de socializare", a spus Zuckerberg, conform BBC News online.
Zuckerberg a explicat că serviciul va ţine cont de criteriul respectării dreptului la viaţă privată, afişând doar rezultate de conţinut de pe Facebook care sunt distribuite şi sunt accesibile utilizatorului ce efectuează căutarea.
Primul criteriu de căutare al serviciului "Graph search" va fi valoarea informativă, al doilea, proximitatea temporală, iar al treilea interesul "prietenilor" de pe pagina utilizatorului care efectuează căutarea, interes determinat prin numărul de "like-uri".
Fondatorul şi preşedintele Facebook a insistat că noul serviciu nu este unul de căutare în sens larg pe Internet, ci doar pe Facebook, astfel că nu este un concurent direct al GOOGLE. "Nu este vorba de căutări în reţeaua world wide web. Este vorba de căutări pe FACEBOOK, conţinutul este foarte mare şi este într-o dinamică permanentă", a explicat Zuckerberg la sediul Facebook din California.
Potrivit CNBC, noul sistem de căutare al Facebook concurează însă, fără îndoială, cu Google.
"De ce să mai cauţi un restaurant sau un hotel pe Google când poţi vedea unde au mers prietenii din lista ta de pe Facebook?!", explică jurnalista Julia Boorstin, de la blogul CNBC.
În acest context, dacă Facebook va reuşi să menţină interesul oamenilor cu acest serviciu, acest lucru înseamnă mai multe oportunităţi pentru vânzarea de produse publicitare şi, implicit, bani, făcând concurenţă serviciului de căutare al Google.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News