Diferența pentru Leclerc a fost decizia echipei de a-l face să efectueze doar o singură oprire la boxe, comparativ cu cele două opriri pentru echipa McLaren formată din Oscar Piastri și Lando Norris, scrie Reuters.
Norris a început din pole position și a fost în cele din urmă depășit de colegul său de echipă, Piastri având controlul cursului pentru o mare parte a traseului.
Însă, a doua oprire la boxe pentru fiecare dintre ei, cu aproximativ 20 de tururi înainte de final, le-a oferit lui Leclerc și colegului său de echipă Carlos Sainz - care folosea și el strategia opririi unice - șansa de a prelua conducerea în ultimele tururi ale cursei de la Monza, Italia.
Sainz, care a împlinit 30 de ani duminică, nu a reușit să-și mențină poziția din cauza anvelopelor uzate și a fost depășit de mașinile McLaren. Leclerc a terminat cu 2,6 secunde înaintea lui Piastri, obținând a doua sa victorie a sezonului, adăugând acest titlu la victoria de la Marele Premiu al Monaco-ului.
„Sunt cele două curse pe care vreau să le câștig anual”
„Monaco și Monza sunt cele două curse pe care vreau să le câștig în fiecare an”, a spus Leclerc, care este din Monaco. „Evident că vreau să câștig cât mai multe curse posibile, curând Campionatul Mondial de F1, dar acestea sunt două dintre cele mai importante curse ale sezonului și am reușit să le câștig anul ăsta. Este atât de special!”.
Aceasta a fost a doua victorie a lui Leclerc la Marele Premiu al Italiei, cu Piastri, Norris, Sainz și Lewis Hamilton completând primele cinci locuri.
"Este un sentiment incredibil," a spus Leclerc. „De fapt am crezut că prima oară va fi un sentiment unic și a doua oară, dacă ar fi existat, nu ar mai fi așa de special, dar Dumnezeule... am avut niște emoții în ultimele tururi la fel ca în 2019”, a adăugat campionul.
Strategia riscantă a meritat
Dacă ar fi fost încă un tur sau două, Leclerc și anvelopele sale uzate s-ar putea să nu fi reușit să se mențină în frunte. Cu șapte tururi rămase, avansul său era de 11 secunde, iar cu cinci tururi înainte de final, acesta era de 8,3.
McLaren a pierdut ocazia de a depăși Red Bull în clasamentul constructorilor, dar s-a apropiat la opt puncte, față de 30.
Max Verstappen de la Red Bull a terminat pe locul șase.
De asemenea, duminică, pilotul Haas Kevin Magnussen a fost sancționat cu o interdicție de o cursă după ce a fost evaluat cu puncte de penalizare pentru o coliziune cu Pierre Gasly de la Alpine. Adăugate la punctele sale de penalizare anterioare, totalul punctelor lui Magnussen a declanșat sancțiunea. El va lipsi de la Marele Premiu al Azerbaidjanului, programat pentru 15 septembrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- BANCUL ZILEI: Lecția de Limba Româna
- Mai avem o lună cu Pluto în Capricorn! Fraze cheie pentru fiecare zodie
- Băutura japoneză care îmbunătățește somnul și abilitățile sociale
- Candidatul care ne-ar putea aduce "o surpriză" la alegerile prezidențiale. Bogdan Chirieac, scenariul în care "victoria lui Marcel Ciolacu devine clară"
- Șoferul strivit de un tramvai în București era soțul femeii peste care s-a aruncat benzină în Parlament - surse / update
- Piromanul de la Parlament, declarat „erou național”. Ai grijă ce comentezi pe TikTok pentru că intră pe fir DIICOT! Mircea Toma și Valentin Jucan, reacții
- Cum ne întărim imunitatea din alimentație. Dr. Simona Carniciu, sfaturi utile. Mare atenție la cantitatea de fructe consumate!
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 septembrie 2024
- Victor Negrescu, intervenție fermă împotriva tăierii a 1,52 miliarde de euro din bugetul anual al UE
- PSD, decizie privind legea care i-ar permite lui Iohannis să candideze la alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024