Data actualizării:
Data publicării:

EXPLOZIE în online din cauza pandemiei. Ce s-a întâmplat cu cumpărăturile

Autor: RMC | Categorie: Economie
WhatsApp

Vânzările pe internet reprezintă încă o parte mică din toate vânzările de retail din lume. Totuși, în ultima perioadă, de câte ori ați comandat ceva online? De la produse din supermarket și până la haine sau electronice, în ultima vreme, vânzările online au cunoscut o creștere impresionantă din cota de piață.   

Astfel, dacă în 2010 în SUA vânzările online reprezentau numai 4% din piață, astăzi după primul trimestru au 2020 au ajuns la 11,8% din piață (studiu aici: https://www.statista.com/statistics/187439/share-of-e-commerce-sales-in-total-us-retail-sales-in-2010/). Poate că în valoare absolută aceste cifre nu reprezintă mare lucru. Însă, trebuie luat în calcul că aceste vânzări se referă la toată paleta de retail din SUA. În plus, în mai 2020, vânzările de la retail-erii care nu sunt magazine crescuseră cu 30%. 

În România, exista deja un trend ascendent pentru produsele și serviciile care sunt achiziționate în online încă din 2017

Specialiștii în domeniu estimează că vânzările în online din 2020 vor crește cu 28% față de 2019. În cifre exacte, se estimează că vânzările online în România vor ajunge să reprezinte 12% în acest an, față de 9% anul trecut din totalul vânzărilor retail. Trebuie menționat, că multe dintre aceste statistici nu iau în considerare anumite produse vândute prin parte din aplicați (ca de exemplu, aplicații care reunesc mai multe societăți și intermediază comanda între consumator și restaurant). 

Încă din 1985, un inventator britanic a creat „Videotex”, un serviciu ce oferea posibilitatea ca de pe televizor să selecționezi anumite produse pe care să le comanzi, un operator prelua mai apoi comanda și o transmitea telefonic către retailer. Mai târziu, comanda era livrată către consumator. A fost considerat de muți precursorul vânzărilor online. 

Pizza Hut a fost de asemenea un precursor al acestei mișcări, întrucât încă din 1994 a început să vândă în SUA prin „Pizza Net Portal”, o pagină de internet cu caracteristicile vremii, care permitea doar selectarea comenzii și introducerea adresei și numărului de telefon al consumatorului. 

Anii 90 au reprezentat un punct de reper pentru comerțul online, astfel cum îl știm azi: în 1994 s-a lansat Amazon, care în acea perioadă vindea mai mult cărți. A urmat eBay în 1995. Alibaba din China s-a lansat în 1999. Aceștia au crescut devenind dintre cele mai mare companii care tranzacționează online cu mii de produse. În plus, au trasat și condițiile de tranzacționare cu care suntem astăzi obișnuiți.  

În plus, Amazon a anunțat ieri că va pune bazele extinderii serviciilor sale de livrare a alimentelor și a tuturor produselor din supermarket pe care l-a dezvoltat deja în Marea Britanie. Astfel, speră să acapareze piața cu livrarea gratuită a tuturor produselor. Și în România conceptul există deja, cu mai multe supermarketuri care oferă clienților posibilitatea livrării la domiciliu. Specialiștii preconizează că datorită pandemiei, aceste vânzări prin mijloace online vor crește.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel