Data publicării:

Evaluare Națională 2013: Baremul la Matematică ar fi greșit

Autor: Crişan Andreescu, crisan_andreescu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Ca în fiecare an când este vorba fie de examenul de Evaluare Națională, fie de Bacalaureat, trebuie să existe suspiciuni asupra corectitudinii subiectelor sau a baremelor de corectare. Anul acesta, o parte a profesorilor susțin că  baremul de corectare de la Matematică de la Evaluare Națională ar conţine o eroare şi, ca atare, copiii ar putea fi depunctaţi pe nedrept.

 Problema care ar putea face departajarea elevilor de 10 faţă de restul este punctul C de la exerciţiul al doilea, Subiectul III, însă un exerciţiu simplu de la un alt subiect, ”Câte mere are Ana”, ar putea să-i depuncteze cu 30 de sutimi, din cauza unei erori strecurate în baremul publicat de Ministerul Educaţiei, atrag atenţia profesorii. Câte mere are Ana?

Concret, la punctul 3 de la Subiectul al doilea, unde li se dă elevilor următoarea problemă „Ana şi Bogdan au împreună 7 mere, iar Ana şi Călin au împreună 8 mere. Determinaţi câte mere are Ana, ştiind că, împreună, cei trei copii au 12 mere“, baremul de corectare acordă trei puncte pentru menţionarea numărului de mere pe care le are Călin şi cu două puncte răspunsul la întrebarea ”Câte mere are Ana?”, deşi în cerinţă nu li s-a cerut elevilor să determine câte mere are Călin, scrie adevarul.ro.

 Vezi baremele de corectare publicate de MEN

Evaluarea lucrărilor este făcută de către doi profesori din unitatea respectivă de învăţământ, de regulă unitate şcolară cu personalitate juridică. În cazul în care nu există câte doi profesori la disciplinele la care se susţine evaluarea naţională, va fi solicitat un cadru didactic din cea mai apropiată unitate de învăţământ. Evaluarea lucrărilor se face cu respectarea strictă a baremului unic de evaluare şi de notare, pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi complete şi 10 puncte din oficiu. După evaluare, fiecare profesor stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire şi o trece pe lucrare. În cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un punct, se calculează şi se trece pe lucrare nota finală, calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de cei doi profesori evaluatori.

 Se punctează doar rezultatul, astfel: pentru fiecare răspuns se acordă fie 5 puncte, fie 0 puncte. • Nu se acordă punctaje intermediare. EVALUARE NAŢIONALĂ 2013 BAREM MATEMATICĂ. SUBIECTUL al II-lea si SUBIECTUL al III-lea• Pentru orice soluţie corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, se acordă punctajul corespunzător. • Nu se acordă fracţiuni de punct, dar se pot acorda punctaje intermediare pentru rezolvări parţiale, în limitele punctajului indicat în barem. • Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total acordat      

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel