Data publicării:
EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Controversă la MATEMATICĂ, dezvăluită de un profesor-exclusiv
Un profesor a semnalat un subiect primit de elevi în cadrul probei la Matematică de la Evaluarea Națională 2015 care a generat controverse.
VEZI ȘI: EVALUARE NAȚIONALĂ 2015. Barem MATEMATICĂ. Cum trebuiau rezolvate subiectele
Este vorba despre subiectul II, subpunctul doi, care le cerea absolvenților clasei a VIII-a să calculeze media artmetică din două cifre, multipli ai lui 40, fără să se specifice natura acestora din urmă.
"A fost o mică polemică în legătură cu formularea unui subiect. S-au cerut multiplii lui 40 la sub II,2 fără a preciza natura lor. În barem pentru a evita polemicile, probabil cei de la Minster au trecut ambele răspunsuri la acest exercițiu. Și cei care au scris 60 la răspuns urmează să primească 5 puncte și cei care au scris 0. Ceea ce este absurd. Cu o formulare mai clară s-ar fi evitat toată această poveste. Ar fi trebuit să se precizeze: spuneți care este media aritmetica a multiplilor întregi (naturali)...", a spus Jitaru Ionel, profesor de matematică, pentru DC News.
În baremul de la matematică scrie că se acordă punctajul maxim şi în cazul în care candidaţii au luat în considerare şi multiplii negativi de două cifre, iar media aritmetică este calculată corect.
VEZI ȘI: Revolta profesorilor după proba de matematică la Evaluarea Națională
"Subiectele au fost asemănătoare ca nivel cu cele din sesiunea specială de la începutul lunii, adică foarte ușoare. În ultimii trei ani s-a mers pe un trend mediu spre ușor. Dacă anul trecut subiectele au fost considerate cele mai simple din istorie (cred că s-au luat cei mai mulți de 10 curați), vom vedea la afișarea rezultatelor dacă se va bate recordul notelor de 10. Consider că în ultimii ani se încearcă o simplificare a subiectelor pentru a avea o promovabilitate din ce în ce mai ridicată", ne-a mai zis Jitaru Ionel.
Profesorul Claudiu Petrișor Costache: Nu au fost capcane
DC News a cerut opinia și profesorului de matematică Claudiu Petrișor Costache care a precizat că subiectele au fost clare.
"Cerințele au fost clare și concise. Din punctul meu de vedere nu au fost "capcane". Având în vedere că eu consider că subiectul este de dificultate mediu spre mediocru consider că este într-adevăr un dezavantaj (n.r. - pentru elevii care s-au pregătit riguros)", ne-a spus și profesorul Claudiu Petrișor Constache din Focșani.
Sursa rezolvării exercițiului la matematică: JitaruIonel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News