EVALUARE NAȚIONALĂ 2014: Consiliul Elevilor se alătură revoltei părinților
Rezultatele la EVALUARE NAȚIONALĂ 2014 au fost afișate vineri, 27 iunie, însă criticile la adresa profesorilor care au elaborat subiectele la proba de Limba română se întețesc și tot tot mai multe voci cer demisia lor.
Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) a transmis un comunicat în care precizează că sprijină demersul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi de a cere demisia cadrelor didactice din Centrul Naţional de Evaluare care au elaborat subiectele probei de Limba română la evaluarea naţională.
CNE spune că aceşti profesori au elaborat subiectele "fără să ţină cont de programa şcolară aflată în vigoare", si prezintă argumentele.
Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Scrisoarea părinților: batjocură după aflarea rezultatelor
"Ţinem să reamintim membrilor Centrului Naţional de Evaluare că până la finele ciclului gimnazial se studiază, în şcolile de stat şi private din România, conform programei şcolare aflate în vigoare, genul liric, dar doar specia pastel; specia filozofică, din care face partea poezia 'Gânduri pentru Anul Nou' de Ion Minulescu, text pe care s-a bazat primul subiect al examenului, se studiază în ciclul liceal", se spune în comunicatul CNE, potrivit Mediafax.
Reprezentanţii structurii de reprezentare a elevilor continuă precizând că profesorii evaluatori nu au avut liberatea de a puncta mai multe sinonime la exerciţiul numărul 1, subiectul I (la care se cerea câte un sinonim pentru "fiindcă", "cer" şi "liniştit"), "datorită baremului care nu a fost elaborat conform modului de gândire al elevilor din ciclul gimnazial".
Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Elevii de clasa a 8-a, batjocoriți la proba de limba română. Scrisoarea unei profesoare
De asemenea, în exerciţiul 5 de la punctul A, Subiectul II, elevilor li s-a cerut să precizeze felul a două propoziţii subordonate, în condiţiile în care prima propoziţie din fraza respectivă putea fi interpretată atât ca propoziţie temporală, cât şi ca propoziţie condiţională. În acelaşi timp, ultima propoziţie a aceleiaşi fraze poate fi interpretată atât ca propoziţie indirectă, cât şi ca propoziţie de scop.
"Este important ca, prin Evaluarea Naţională, elevilor să li se ofere cadrul optim în care să îşi pună în valoare cunoştinţele acumulate de-a lungul celor opt ani de studiu, fără a le constrânge, în vreun fel, capacitatea de liberă exprimare, respectând, în acelaşi timp, normele programei şcolare. Subiectele trebuie să fie clare pentru orice elev, indiferent de mediul social din care provine, cerinţele care lasă o arie mare de interpretare reprezentând un adevărat impediment pentru obţinerea unor note mari. (...) Reamintim faptul că media obţinută de elevi la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a constituie 75% din media de admitere în ciclul liceal. Drept urmare, ne-am dori să vedem în următoarele sesiuni ale examenului o serie de subiecte ce nu lasă loc de interpretări", a declarat Eduard Mititelu, preşedintele CNE.
Demersul CNE survine după ce, vineri, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a adresat, o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, Remus Pricopie, în care a enumerat nemulţumirile membrilor săi legate de subiectele la limba română la evaluare REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014.
În final, părinţii îi critică pe cei care au elaborat subiectele, subliniind că acestea au fost "o bătaie de joc".
"Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i faca pe copiii noştri să înţeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne in funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor", a declarat Mihaela Gună, preşedintele federaţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News