Data publicării:
Europenii vor trece la maşini electrice. Când se vor vinde mai multe electrice decât maşini cu motor termic
Vânzările de vehicule electrice în SUA, China şi Europa vor depăşi toate celelalte tipuri de motorizări cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit celei mai recente analize EY - Mobility Lens Forecaster.
Conform sursei citate, EY Mobility Lens Forecaster este un instrument de prognoză bazat pe inteligenţă artificială (AI), care oferă o perspectivă pentru înmatriculările de vehicule uşoare până în 2050.
Cele mai recente previziuni arată că, până în 2027, vânzările de vehicule electrice în Europa le vor depăşi pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendinţă care se va repeta atât în China, cât şi în SUA până în 2032.
În cazul Europei şi al Chinei, acest lucru se va întâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar în cazul SUA cu patru ani mai repede. În SUA, schimbarea este determinată de investiţiile continue în electrificare, statele fruntaşe fiind, printre altele, California, New York, Washington şi Massachusetts.
Analiza arată, de asemenea, că, până în 2040, vânzările de vehicule cu motor cu ardere internă se vor reduce la mai puţin de 1% din vânzările globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.
"În condiţiile în care se preconizează o tendinţă globală accelerată spre dominarea vânzărilor de vehicule electrice, întrebarea cheie pentru România va fi cât de repede ne putem adapta atât legislaţia, cât şi stimulentele fiscale pentru a încuraja investiţiile de capital într-o reţea de staţii de încărcare şi, de asemenea, să încurajăm investiţiile digitale şi tehnologice în reţeaua electrică pentru a susţine cererea flexibilă care va urma - venituri şi ieşiri de energie atât din fermele de energie regenerabilă, cât şi din vehiculele electrice", a declarat Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România.
De ce a crescut cererea
Cererea în creştere a consumatorilor, susţinută de politicile şi stimulentele guvernamentale, împreună cu obiectivele agresive de electrificare ale producătorilor de echipamente originale (OEM), au accelerat tranziţia către adoptarea VE în toate cele trei regiuni cheie - Europa, SUA şi China.
"Beneficiile unui ecosistem de mobilitate neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt acum conştientizate la o scară mai mare, ceea ce a dus la investiţii substanţiale în toate cele trei regiunile în vederea creării infrastructurii VE şi a tranziţiei de la un ecosistem de mobilitate bazat pe combustibili fosili, la unul electric", susţin autorii analizei.
Analiştii auto şi oamenii de ştiinţă din domeniul datelor de la EY au construit EY Mobility Lens Forecaster pe baza unui model de reţea neuronală care utilizează inteligenţa artificială pentru a analiza mai multe variabile care influenţează cererea şi oferta de mobilitate. Printre acestea se numără variabile care reflectă comportamentul consumatorilor, tendinţele de reglementare, evoluţia tehnologiei (vehicul şi ecosistem) şi strategiile anunţate de producători.
"Modelul este actualizat în mod regulat cu noi date de intrare pe piaţă pentru a ţine pasul cu realitatea în continuă schimbare, inclusiv cu aspectele disruptive şi tehnologia disponibilă. Pe măsură ce previziunile sale sunt comparate cu rezultatele reale, modelul îşi ajustează calculele şi învaţă din eventualele greşeli pentru previziunile viitoare, devenind, în esenţă, mai inteligent şi mai precis în timp", mai arată cercetarea.
EY are peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova şi furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News