Europarlamentară PSD, succes la Comisia Europeană. Ce a reușit
Eurodeputata PSD Claudia Țapardel a patronat evenimentul "Sinergii între turism și patrimoniu cultural pentru creștere economică", cu participarea extraordinară a lui Tibor Nacracsics, Comisarul European pentru Educație, Cultură, Tineret și Sport, și a lui Taleb Rifai, Secretar General în cadrul Organizației Mondiale a Turismului.
Mesajul transmis de eurodeputata PSD s-a referit la necesitatea includerii turismului în lista de politici publice prioritare ale Uniunii Europene, scoțând în evidență aportul semnificativ al acestei industrii la creșterea economică și la crearea de locuri de muncă, chiar și pe timpul crizei: "Turismul contribuie cu mai mult de zece procente la PIB-ul european și crează locuri de muncă pentru 25 de milioane de europeni. Este cazul ca instituțiile europene să valorifice acest potențial și să vină cu o strategie europeană de promovare a turismului și cu o linie de de buget proprie. În acest sens, mă bucur enorm să constat că solicitarea mea de a avea un an european care să celebreze turismul și patrimoniul cultural a primit un răspuns favorabil din partea Comisiei. În acest fel vom putea elabora proiecte care să identifice corect, atât la nivel de regiune, cât și la nivel european, prioritățile acestei industrii".
Turismul și patrimoniul cultural, două domenii inseparabile
În contextul în care Comisia Europeană a declarat recent anul 2018 ca Anul European al Patrimoniul Cultural, Comisarul Navracsics a subliniat legătura strânsă dintre cultură, turism și industrii creative, precum și impactul pozitiv al cooperarii dintre instituțiile europene, autoritățile regionale și sectorul privat: "Turismul și patrimoniul cultural sunt două domenii care formează o legătură inseparabilă, iar Comisia Europeană va sprijini această relație în 2018. Prin planul de activități pe care îl avem în vedere în perioada urmatoare, vom încerca să sporim vizibilitatea elementelor de patrimoniu cultural european, având în același timp grijă să evidențiem beneficiile, dar și nevoile serviciilor de turism".
Regiunile Europei, vector de creștere economică
Un punct de atracție al conferinței au fost contribuțiile reprezentanților din partea diferitelor organizații regionale de turism din Europa. "Scoția a mizat pe un melanj de elemente care definesc cultura scoțiană pentru a da un impuls economiilor locale", a declarat reprezentantul campaniei Visit Scotland. El a adăugat: "Fie că vorbim de muzică, kilturi sau peisaje, esența activitălor noastre a fost valorificarea unicității fiecărei regiuni”.
În aceeași notă, spaniolii care au reprezentat regiunea Andalucia, au reiterat faptul că publicul european se află în căutare de un nou tip de experiențe turistice, dar că această cerere trebuie sprijinită la nivel european: "Industria noastră are nevoie de noi tipuri de pacheturi turistice, iar cultura reprezintă o componentă importantă a acestora. Oamenii vor nu doar distracție, ci și experiențe spirituale și o mai mare implicare în designul sejururilor".
Turismul ca element unificator la nivel european
În încheierea conferinței, Claudia Țapardel a salutat cooperarea strânsă dintre mediile public și privat și a trasmis un mesaj de susținere celor care încearcă să promoveze turismul european: "În vreme ce alte domenii ne dezbină, turismul este printre puținele teme care ne aduc împreună și contribuie la crearea de punți între oameni, culturi, regiuni și tradiții".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News