Data actualizării:
Data publicării:

"Este o cultură care continuă să prioritizeze profiturile". Şeful Boeing recunoaște gravitatea problemelor legate producție

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Dave Calhoun, președintele Boeing, a fost audiat în Senatul american, recunoscând gravitatea problemelor legate de calitatea producției.

În timpul audierii, în spatele lui Calhoun, au fost prezenți apropiați ai victimelor accidentelor avioanelor Boeing 737 MAX din 2018 și 2019, în Indonezia și Etiopia, care au afișat fotografii ale celor pierduți. La începutul audierii, Dave Calhoun și-a cerut scuze "în numele tuturor angajaților Boeing din lume pentru pierderile suferite", scrie Agerpres, citând AFP și Reuters.

"Cultura noastră este departe de a fi perfectă, dar luăm măsuri și progresăm", a declarat șeful Boeing, fiind interogat public de oficiali americani pentru prima dată după incidentul din 5 ianuarie, când un avion 737 MAX 9, livrat în octombrie companiei Alaska Airlines, a pierdut o ușă în timpul zborului.

"Este o cultură care continuă să prioritizeze profiturile"

"E un defect de fabricație. Acest lucru a creat un avion periculos", a recunoscut Calhoun.

Conform Agenției Americane pentru Securitatea Transporturilor (NTSB), unele șuruburi nu au fost puse la loc după o intervenție. Totuși, Boeing se confruntă de luni bune cu probleme de producție și calitate ale avioanelor sale comerciale 737 MAX, 787 Dreamliner și 777, menționează AFP.

"Este o cultură care continuă să prioritizeze profiturile, să forțeze limitele și să ignore angajații", a acuzat marți senatorul democrat Richard Blumenthal, președintele comisiei de anchetă, adăugând că Boeing nu și-a respectat promisiunile după prăbușirile care au rezultat în 346 de decese.

Blumenthal l-a acuzat direct pe Calhoun de "erodarea culturii securității" în favoarea acționarilor.

"De ce nu v-ați dat demisia?", l-a întrebat senatorul republican Josh Hawley, acuzându-l că "spoliază" Boeing, în ciuda faptului că primește un salariu de milioane de dolari.

În 2023, pachetul salarial al lui Calhoun a fost de 32,8 milioane de dolari, cu 45% mai mult decât în anul precedent. Dave Calhoun a fost numit director general al companiei la începutul lui 2020, cu obiectivul de a redresa grupul, dar problemele de producție au precipitat anunțul pensionării sale, care va avea loc înainte de sfârșitul acestui an.

"Trebuie să existe o tragere la răspundere individuală"

O serie de audituri și anchete au descoperit numeroase probleme de "neconformitate" și lacune, în special în controlul calității. Aceeași comisie de anchetă a audiat în aprilie patru avertizori și marți a publicat noi elemente raportate de alți astfel de avertizori.

La sfârșitul lunii mai, Boeing a prezentat un "plan de acțiune complet" solicitat de administrația de reglementare a aviației din SUA, FAA, pentru remedierea problemelor. În plus, grupul este amenințat cu urmăriri penale într-un tribunal federal din Texas, Ministerul federal al justiției considerând că Boeing nu și-a respectat obligațiile din cadrul acordului încheiat în 2021 după accidentele avioanelor sale.

Acuzată de fraude în procesul de certificare a avionului 737 MAX, Boeing a acceptat să achite 2,5 miliarde de dolari și s-a angajat să-și consolideze programul de conformitate. Ministerul Justiției urmează să decidă, până pe 7 iulie, dacă va iniția urmăriri.

"Trebuie să existe o tragere la răspundere individuală", a subliniat Blumenthal, fost procuror federal.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel