ESA a descoperit zeci de mii de asteroizi aproape de Pământ. Dintre aceştia, aproape 1500 ar putea intra pe traiectorie de coliziune
Autor: Florin Răvdan
Sursa: Pexels
Peste 30.000 de asteroizi au fost descoperiţi în apropierea planetei Pământ de către Agenţia Spaţială Europeană. Dintre aceştia, aproape 1500 pot intra pe o traiectorie de coliziune cu planeta noastră.

În total, transmite ESA, 1425 asteroizi au "şanse mai mari decât zero pentru un impact" cu Pământul, astfel că sunt ţinuţi sub supraveghere.

"Vestea bună este că mai bine de jumătate dintre asteroizii cunoscuţi de astăzi au fost descoperiţi în ultimii şase ani. Asta arată cât de mult s-a îmbunătăţit capacitatea noastră de a-i vedea. E doar o chestiune de timp până îi vom fi găsit pe toţi", a transmis Richard Moissl, şeful departamentului de apărare planetară de la ESA.

ESA estimează că dintre cei 30.000 de asteroizi găsiţi, aproximativ 10.000 ar fi ceva mai mari de 140 metri în diametru, în timp ce 1000 ar avea peste un kilometru în diametru, scrie Daily Mail

Cei mai mulţi asteroizi găsiţi se află în centura de asteroizi din Sistemul Solar, aflată între orbitele lui Marte şi Jupiter. Primul astfel de asteroid descoperit, denumit 433 EROS, a fost observat de astronomul german Carl Gustav Witt în 1898. Acesta se află la o distanţă uriaşă faţă de Pământ, de 57 ori distanţa de la Pământ la Lună. De asemenea, 433 EROS este primul asteroid orbitat de o navă spaţială şi primul pe care s-a făcut şi o aterizare.

"Orice asteroid care se află aproape de Pământ este interesant, dar multe sunt foarte departe de casa noastră. Obiectele noi sunt observate în timp, mişcările lor sunt studiate, iar viitoarele lor poziţii pot fi prezise. În funcţie de numărul şi calitatea observaţiilor, aceste calcule se pot extinde pe decenii, chiar sute de ani", a mai precizat Moissl.

Astronomii au detectat o „mini-lună“ misterioasă, necunoscută până în prezent, lângă Jupiter

Este posibil ca astronomii să fi detectat o „mini-lună” nedescoperită anterior în Sistemul Solar: un obiect stâncos care orbitează în jurul unui mic asteroid lângă Jupiter. Dacă satelitul stâncos, care este doar puțin mai lat decât lățimea Manhattanului, s-ar confirma că este o lună adevărată, ar fi una dintre cele mai mici luni observate vreodată.

Micul satelit a fost descoperit de oamenii de știință care lucrează la misiunea Lucy a NASA, care trimite o sondă spațială pentru a studia unii dintre asteroizii troieni, două grupuri masive de roci spațiale care sunt situate de fiecare parte a lui Jupiter pe orbita sa în jurul Soarelui.

Sonda Lucy a fost lansată pe 16 octombrie 2021 și va ajunge pe asteroizii troieni la sfârșitul anului 2027, după ce a făcut o oprire rapidă în centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter.

Până atunci, oamenii de știință din misiunea Lucy încearcă să afle mai multe despre unele dintre aceste roci misterioase pentru a ajuta la identificarea locului unde sonda poate fi cea mai utilă.

Pe 27 martie, cea mai mică dintre țintele troiene ale lui Lucy, cunoscută sub numele de Polymele, a trecut prin fața unei stele îndepărtate, permițând oamenilor de știință din misiune să măsoare cu precizie dimensiunea rocii spațiale observând cât de mult din lumina stelei a fost blocată de asteroid în timpul tranzitului.

Cu toate acestea, echipa a observat, de asemenea, un al doilea asteroid care orbita în urma lui Polymele.

CITEŞTE AICI MAI MULTE