"Ce se întâmplă la momentul actual este faptul că avem un cadru legislativ şi nişte norme legislative care nu se potrivesc cu realitatea. Şi atunci este clar că ceea ce nu se potriveşte cu realitatea nu putem aplica în ceea ce priveşte decontarea navetei pentru elevi. Fenomenul care se produce acum, pe care noi îl analizăm deja de ceva timp, este acela că elevii nu îşi pot deconta integral naveta la unitatea de învăţământ, unde ei învaţă până la urmă. Ei nu îşi pot deconta integral întrucât nu există fondurile necesare. De ce nu există fondurile necesare? Pentru că acest calup de legi şi reglementări nu se potriveşte la contextul actual. Şi atunci, ceea ce se întâmplă este că 80% dintre elevii pe care noi i-am consultat în perioada 2017 - 2018 primesc înapoi mai puţin de jumătate din banii pe care îi achită pe un abonament la unitatea de învăţământ. Se produce un fenomen clar: elevii nu îşi mai permit să meargă la şcoală", a spus Andreea Păun.
Ea a precizat că din 2013 şi până în 2016 aproximativ 30.000 de elevi au abandonat şcoala pentru că nu şi-au mai permis să plătească transportul local.
De asemenea, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat că în prezent elevii nu beneficiază de transport judeţean gratuit pentru că nu mai există norme de aplicare la o Hotărâre de Guvern prin care se oferea o reducere de 50% la tarifele pentru transport local.
"În acest moment elevii, dacă azi ar începe anul şcolar, ar fi 1 octombrie, conform legislaţiei actuale nu beneficiază de nimic. Soluţiile propuse sunt două. Această categorie socială, elevii, intră pe aceeaşi modalitate de acordare a subvenţiei de care beneficiază şi pensionarii, veteranii sau persoanele cu dizabilităţi, şi anume se creează un buget pentru elevi la nivelul Ministerului Transporturilor, care e ordonator principal de credite în privinţa pensionarilor şi aşa mai departe, se stabileşte cât anume din valoarea abonamentelor li se decontează, integral sau parţial, ei nu plătesc abonamentul şi ulterior transportatorul decontează banii prin deconturi cu Ministerul Transporturilor. Exact cum se procedează la pensionari. Varianta B: plăteşte integral şi îşi recuperează banii prin unităţile de învăţământ", a explicat Hagiu.
El a mai afirmat pe pagina de internet a Guvernului există un proiect de act normativ pentru prelungirea vechilor norme, dar că nu sunt de acord cu menţinerea plafonării costurilor operaţionale pentru transportatori la 1,7 de lei pentru un kilometri şi că un preţ care să acopere costurile operaţionale şi o marjă de profit ar fi de aproximativ 5 lei pentru un km.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- Horoscop Berbec, Taur, Gemeni, Rac. Zodia care primeşte "un strop suplimentar de carismă"
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- Primăria Deva cere daune materiale și morale pentru zilele în care telecabina care urcă pe Dealul Cetăţii nu a mers
- Un bărbat din Giurgiu este proprietarul motocicletei Regelui Mihai I şi a unei maşini ca cea folosită de comisarul Moldovan
- Chirieac: „Adevărata miză în cazul candidaturii lui Burduja”. Analistul „traduce” și gestul subtil făcut astăzi de Firea în legătură cu Marcel Ciolacu
- Ministra Muncii: România s-a angajat că va renunţa la posibilităţile de pensionare anticipată
- Capcanele pentru turiștii care vizitează Londra. Româncă stabilită în capitala Angliei: Te trezeşti că ai dat 20 de lire. Gata, ai sărit din buget!
- Liliecii, mamiferele care ajută agricultura din România. În SUA, au eradicat malaria
- Loto 6/49 de Florii. Rezultatele tragerilor de duminică, 28 aprilie, 2024