Electrica Furnizare, clarificări cu privire la facturile emise în perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2021
Electrica Furnizare aduce clarificări cu privire la situația facturilor emise în perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2021.
Electrica Furnizare a trimis o informare cu privire la situația facturilor emise în perioada 1 noiembrie – 31 decembrie 2021:
„Compania Electrica Furnizare respectă legea, punând pe primul loc protejarea clienților, stornarea și recalcularea facturilor aferente consumului din lunile noiembrie și decembrie 2021 înscriindu-se în același demers.
În linie cu o politică orientată spre client, Electrica Furnizare a depus eforturi majore, deși cu impact negativ în rezultatele financiare pentru primele 9 luni ale anului 2021, pentru a-și păstra angajamentele față de clienții săi, menținând prețurile din ofertele acceptate de către aceștia pe parcursul anului trecut, chiar dacă prețul de achiziție a energiei de pe piețele angro a crescut cu aproximativ 400% în 2021 față de anul precedent. Tot în acest spirit, Electrica Furnizare și-a informat constant clienții cu privire la stadiul aplicării măsurilor de compensare și plafonare.
La momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare și compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienți casnici beneficiau deja de un preț sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie și decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienți nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.
În prezent, facturile emise de compania Electrica Furnizare conțin mențiuni cu privire la facilitățile oferite de lege pentru toți clienții care întrunesc condițiile de eligibilitate. Pentru clienții care întrunesc criteriile de eligibilitate, în facturile cărora nu s-au regăsit măsurile de compensare și plafonare aferente lunilor noiembrie – decembrie 2021, au fost emise facturi de stornare și, totodată, s-a început procesul de refacturare astfel încât facilitățile acordate să se regăsească în facturi. Clienții sunt asigurați de faptul că nu li se vor percepe penalități pentru perioada noiembrie – decembrie 2021 și nici nu vor fi deconectați pentru eventuala neplată aferentă.
În ceea ce privește informarea clienților, compania Electrica Furnizare a creat o pagină dedicată cu privire la facilitățile acordate consumatorilor de energie electrică și gaze naturale. Pagina poate fi accesată utilizând linkul: https://www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/.“
Ungaria, în pragul de a atinge independența energetică în domeniul energiei electrice
Odată cu extinderea centralei nucleare de la Paks şi implementarea investiţiilor în energia solară, Ungaria va deveni complet independentă în domeniul energiei electrice, lucru cu care puţine ţări se mai pot lăuda, a declarat ministrul ungar de externe şi al comerţului exterior, Péter Szijjártó, luni, la Centrala Nucleară de la Paks.
În cadrul vizitei efectuate la Paks, ministrul a remarcat că “aici funcţionează una dintre cele mai sigure şi mai eficiente centrale electrice din lume”, care garantează continuitatea furnizării de energie electrică şi reprezintă un avantaj competitiv uriaş pentru economie.
“În ultima vreme s-a dovedit că în furnizarea de energie pot apărea situaţii de criză în orice moment. În astfel de cazuri, în siguranţă se află statele care reuşesc să producă singure mare parte din necesarul propriu de energie”, a subliniat Szijjártó.
În această privinţă, ministrul a relatat că, în prezent, aproximativ jumătate din energia electrică produsă în Ungaria are legătură cu centrala nucleară de la Paks. Centralele nucleare înseamnă o formă sigură, curată şi ieftină de producere a energiei, a declarat Péter Szijjártó (citește continuarea AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News