Sigur, asta nu înseamnă că nu puteți conduce o mașină electrică dacă termometrele arată temperaturi negative. Pentru câțiva ani, piața mașinilor electrice din Norvegia a fost cu mult peste cea a oricărei alte țări, în ciuda iernilor extreme. Cu alte cuvinte, în țările cu o climă relativ blândă, nu ar trebui ca anotimpul să fie o problemă majoră, potrivit Auto Express, citat de BizBrașov.
Anumiți producători, cum ar fi Renault, pun la dispoziție calculatoare online care vă permit să aflați la ce autonomie trebuie să vă așteptați când temperaturile scad. De exemplu, în cazul unui Renault Zoe, vă puteți aștepta la o autonomie de 376 de kilometri după o încărcare completă la o temperatură de circa 20 de grade Celsius. Dacă temperatura coboară la 5 grade Celsius și mergeți cu căldura pornită, autonomia scade la 300 de kilometri, adică o reducere de 20%, potrivit Renault. La -5 grade Celsius, autonomia scade la 244 de kilometri.
Un alt aspect important este că, cu cât bateria este mai mare, cu atât are un risc mai mare de a pierde autonomie.
Temperaturile scăzute afectează negativ bateriile mașinilor electrice deoarece acestea se bazează pe reacții chimice pentru a stoca și elibera electricitatea. Bateriile litiu-ion, cele mai comune folosite la mașinile electrice și hibride, funcționează atunci când ionii de litiu se deplasează de la anod la catod. Frigul încetinește acest proces și limitează performanța bateriei. Rezultatul poate fi o pierdere dramatică a intervalului de utilizare.
Cu toate acestea, pentru mulți șoferi, chiar și 244 de kilometri vor fi suficienți. Dacă aveți de făcut drumuri scurte și vă puteți încărca mașina la serviciu sau acasă, puteți chiar să profitați de precondiționare – încălzirea mașinii, dezghețarea geamurilor și pornirea scaunelor încălzite înainte de a pleca dimineața.
Deși nu există riscuri suplimentare atunci când vă încărcați mașina pe ploaie sau zăpadă, un alt aspect negativ al frigului este că vitezele de încărcare ale stațiilor publice pot fi mai lente. Tesla admite că vremea extremă poate duce la viteze reduse de încărcare la stațiile sale Supercharger.
Mașinile electrice sunt, în general, mai grele decât cele pe benzină sau motorină, astfel că pot fi mai greu de controlat. Cu toate acestea, toți șoferii ar trebui să conducă prudent pe ploaie sau zăpadă, indiferent că sunt la volanul unei mașini electrice sau nu. Acest dezavantaj poate fi atenuat printr-un set bun de anvelope de iarnă.
Sfaturi de top pentru maximizarea autonomiei iarnaÎncărcați și încălziți mașina
Dacă aveți posibilitatea, conectați dimineața mașina la încărcător și apoi încălziți-o. În acest fel, utilizați alimentarea de la rețea pentru a încălzi mașina, în loc să reduceți autonomia mașinii.
Folosiți doar încălzirea în scaune și opriți căldura
Scaunele și volanul încălzite ale unei mașini electrice consumă mult mai puțină energie decât ventilatorul sau unitatea de aer condiționat.
Mergeți mai încet
Deși este evident, trebuie menționat că, cu cât viteza este mai mare, cu atât mai mult scade autonomia mașinii. Ideal ar fi să conduceți încet și să folosiți setarea Eco a mașinii.
Utilizați navigația prin satelit
Sistemele de navigare prin satelit din majoritatea vehiculelor electrice pot trasa cea mai eficientă rută până la destinație pentru a parcurge mai puțini kilometri și pentru a evita aglomerația.
Maximizați frânarea regenerativă
Creșterea nivelului de frânare regenerativă a mașinii electrice poate ajuta la captarea energiei care altfel s-ar pierde la încetinire sau la înclinare. Atenție, totuși, în condițiile de zăpadă sau gheață, un astfel de sistem poate provoca alunecarea roților. Ideal este să îl opriți în condiții extreme de vreme.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică