Data publicării:

Efect paradoxal după introducerea legii fumatului în baruri și restaurante

Autor: Irina Constantin | Categorie: Economie
WhatsApp

A fost realizat un studiu după ce a fost introdusă legea care interzice fumatul în spații închise. Studiul a avut ca scop verificarea impactului asupra barurilor, restaurantelor, cafenelelor, cluburilor a legii 15/2016. 

Au fost solicitate de la ANAF date fiscale care să permită emiterea unor concluzii pertinente pe acest subiect. 

”Astfel, analizând informațiile extrase din decontul TVA 300 pentru companiile a căror activitate principală este cod CAEN 5610 – Restaurante și CAEN 5630 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor, concluzia este că a existat o creștere a consumului în perioada care a urmat introducerii legii. În vederea obținerii unor date cât mai complete, la baza analizei au stat: - Date financiare comparative pentru o perioadă de 6 luni înainte de momentul intrării în vigoare a legii 15/2016 și 6 luni după intrarea în vigoare a legii - Date financiare comparative din perioade calendaristice identice dar din ani diferiți (6 luni din 2015, când legea nu exista și aceleași 6 luni din 2016 când legea era în vigoare) pentru a nu exista erori, având în vedere că se înregistrează o sezonalitate a consumului, cu vârfuri în lunile septembrie, decembrie, martie și iunie.” arată  Inițiativa 2035 Fără Tutun, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate cifra de afaceri a barurilor a crescut în medie cu 5.1% la 6 luni după aplicarea legii 15/2016 comparativ cu cifrele înregistrate în ultimele 6 luni înainte de lege, cifra de afaceri a barurilor a crescut în medie cu 10.6% la 6 luni după aplicarea legii 15/2016, comparativ cu cea înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a restaurantelor a crescut în medie cu 19.8% la 6 luni după aplicarea legii 15/2016, comparativ cu cea înregistrată în ultimele 6 luni înainte de lege. 

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel