Data publicării:
Educaţia rutieră, predată în şcoală. Bulai: Finalul liceului ar trebui să se finalizeze cu luarea carnetului
O anumită materie mult mai utilă în viaţa de zi cu zi a fiecăruia ar putea înlocui măcar o oră de matematică săptămânal.
Alfed Bulai şi Val Vâlcu au discutat despre posibilitatea ca educaţia rutieră să fie predată în şcoală şi chiar ca permisul de conducere să poată fo obţinut după urmarea unor cursuri în timpul liceului.
„Noi trăim astăzi într-o lume diferită de acum 15-20 de ani sau 40. Accesul la maşină a devenit un bun public. Ideea este că aproape oricine ar trebui să aibă cunoştinţe de şoferie. Cel puţin cu toţii suntem pietoni la urma urmei. Eu văd ca o disciplină la liceu care să se finalizeze cu luarea carnetului la liceu. De ce nu? Pentru că luarea carnetului – dacă este o disciplină – o înveţi la şcoală, cu note”, a propus Alfred Bulai.
„Puterea profesorilor de matematică din România este atât de mare încât nu cred că se va ceda nici măcar o jumătate de oră pentru aşa ceva. (...) Un savant a spus că doar 15% din populaţia globului are creierul potrivit pentru matematică. În rest, învaţă nişte formule pe care le uită a doua zi după ce termină şcoala. E inutil! Sunt chestiuni care nu te ajută la nimic dacă nu lucrezi în domeniu. Cu toate acestea, guvernele investesc enorm în studiul matematicii pentru toţi şcolarii”, a subliniat Val Vâlcu.
VIDEO:
Probleme cu manualul de istorie de clasa a IV-a. Vâlcu: Nu există meşteşug de tâmpenie mai mare
Jurnalistul Val Vâlcu a vorbit despre ce scrie în manualul de istorie de clasa a IV-a, în contextul unei discuţii despre reforma educaţiei în România, la emisiunea "Nod în Papură" de la DC NEWS TV.
"Nu există un meşteşug mai mare de tâmpenie decât manualul de istorie de clasa a IV-a. Deci nu există. Ăla e scris de academicieni, de profesori universitari, care au luat ce fac ei la facultate şi au comprimat absolut neinteligibil în manualul de clasa a IV-a", a spus Val Vâlcu.
"Când predam eu istorie, manualul de a V-a era cel mai bun ever. Avea 20 de ani, nu se modificase. Era foarte bine scris pentru copiii mici, dar asta nu însemna că ei făceau faţă. Aveam o clasă de elită, dar aveam jumătate de normă şi la altă şcoală unde aveam clasele cele mai naşpa posibile. Şi acolo, când te duci ca stagiar cu entuziasm, nu eşti realist. Acolo am avut o revelaţie la finalul primului trimestru. La o lecţie de cronologie, în manual era o definiţie: cronologia este ştiinţa care studiază datele istorice. Din această propoziţie, copiii de la clasa a V-a nu înţelegeau niciun cuvânt. Niciunul! Asta era prin 86-87. Nu făceau diferenţa între engleză şi istorie!", a punctat Alfred Bulai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News