Ecaterina Andronescu: Şcoala online nu poate înlocui şcoala cu prezenţă fizică
Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei, a afirmat pe pagina sa de socializare că şcoala online nu poate fi o soluţie reală pentru înlocuirea şcolii cu prezenţă fizică.
"Școala online nu poate înlocui școala cu prezență fizică, nu poate să fie o alternativă ci o soluție complementară, așadar se impune revenirea la școala față în față.
De asemenea, se impune adoptarea unor măsuri specifice pentru protejarea sănătății elevilor și profesorilor.", a scris Ecaterina Andronescu pe Facebook.
Soluţii posibile
Fostul ministru al Educaţiei a propus o serie de soluţii.
"Măsuri individualizate pe fiecare unitate școlară, în funcție de condițiile în care funcționează
- Școlile din mediul rural, în marea lor majoritate, sunt depopulate ca urmare a numărului redus de elevi nu necesită spații suplimentare sau modificări în structura claselor, dar sunt necesare măști, biocide, apă și săpun;
- Școlile din mediul urban pot să fie aglomerate (clase cu 30-35 elevi) sau mai puțin aglomerate (clase sub efectivul legal). Cele din prima categorie necesită spații suplimentare și un număr mai mare de norme/posturi pentru reducerea numărului de elevi în clasă la sub 25, în vederea asigurării distanțării. Spațiile necesare pot să fie identificate cu sprijinul autorităților locale (au obligația prevăzută de lege) ;
- Triere epidemiologică zilnică (cel puțin 30 de zile) efectuată de un cadru medical, termometrizare, dezinfectarea mâinilor etc. ;
- Decalarea programului orar de începere a cursurilor pentru a se evita aglomerările la intrarea în unitatea de învățământ și în pauzele dintre ore;
- Organizarea orelor astfel încât să fie eliminată mobilitatea elevilor între sălile de clasă;
- Regândirea curriculum-ului cu adaptare la situația de pandemie, reconsiderarea conținuturilor și formarea remedială pentru cele mai importante lecții din perioada în care cursurile au fost suspendate;
- Dotarea, în regim de urgență, a școlilor cu mijloace informatice care să poată să fie împrumutate elevilor și profesorilor pentru eventuala trecere în online (prevedere legală) ;
- Regândirea conținuturilor orelor de dirigenție cu orientarea spre motivarea și instruirea elevilor pentru învățare/monitorizare/evaluare în online;
- Formarea profesorilor pentru predarea în online, cu precădere în universitățile care au resurse;
- Asigurarea comunicării și a unui sprijin adecvat familiilor din care provin cei școliți;
- Urgentarea derulării celor două proiecte de digitalizare a școlilor, proiecte din fonduri europene, semnate în septembrie 2019, cu valoare de circa 100 milioane de euro (care nu au fost demarate și care prevăd resurse financiare pentru tehnologie și realizarea unei platforme naționale cu resurse educaționale deschise – manuale în format electronic, lecții online, soluții de eLearning etc) ;
- Formarea profesorilor cu metode pedagogice adecvate predării/monitorizării/evaluării online;
- Asigurarea cadrului metodologic de către Ministerul Educației și Cercetării și inspectoratele școlare;
- Adecvarea cadrului normativ cu privire la descentralizarea deciziilor către autoritățile școlare și pentru autonomia școlilor;
- Sprijinirea autorităților locale și a unităților școlare cu resursele financiare necesare;
- Testarea personalului didactic și a elevilor cu vulnerabilități;
- Asigurarea igienizării zilnice a școlilor și după alegerile locale, cel puțin două zile.", a mai scris aceasta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News