E suficient să avem autostrăzi pentru a avea și investiții?! Boloș, despre un exemplu din regiunea de dezvoltare Nord-Vest
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Heorhii Heorhiichuk)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Heorhii Heorhiichuk)
Ministrul Boloș a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre atragerea de investitori în România.

Ioan-Marcel Boloș a fost invitat la dezbaterea „Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi“, la DC News, unde a vorbit despre nevoia de a face investiții nu doar în transport, ci și în utilități, pentru a putea atrage investitori în România.

„Vreau să spun câteva cuvinte de atragerea de investitori. În Regiunea de dezvoltare Nord-Vest am avut inițiativa înființării unui departament pentru atragerea de investiții și acolo unde parcelele de teren erau pregătite cu utilitățile necesare și era asigurată conectivitatea le infrastructura de transport, nu le-au trebuit foarte mult timp investitorilor să decidă că acolo vor face investiția. 

Cel mai recent exemplu este al celor de la Stihl, care au venit la Agenția de Dezvoltare Nord-Vest și a luat decizia de investiții în Oradea. Investiția este de 120 de milioane de euro, enormă pentru municipiul Oradea, dar au luat-o în condițiile în care terenul pentru investitor era cu utilitățile necesare deja implementate și conectivitatea la autostradă era făcută. Iată cât de mult bine poate să îți facă infrastructura de transport, iar responsabilitatea și datoria noastră, a Guvernului, este să ne mobilizăm pentru a atrage această sumă de 21 de miliarde și de a implementa proiectele“, a spus Ioan-Marcel Boloș.

De ce nu avem autostrăzi. Coșea: Există un interes transpartinic. O anumită parte a clasei politice a reuşit să-şi facă vile în Toscana

Profesorul Mircea Coșea a făcut o scurtă analiză privind problema autostrăzilor din România.

„Am o anumită temere în legătură cu modul în care se prezintă acum problema aceasta a construcţiilor de infrastructură. Am impresia că nu am reuşit să ieşim din optica pe care o aveam acum 30 de ani, acum 20 de ani, acum 10 ani şi anume că această construcţie de infrastructură este un scop în sine. Să construim autostrăzi, să facem drumuri, să facem lucrurile câte mai bine ca să fie țara brăzdată de autostrăzi. Astăzi, autostrada devine din ce în ce mai mult un simplu instrument al dezvoltării şi al obţinerii de competitivitate. Trebuie să fie corelată această politică de dezvoltare a infrastructurii cu o politică pe orizontală, de restructurare a economiei în aşa fel încât autostrada să devină un mijloc de dezvoltare.

Şi aici nu am auzit niciun fel de legătură între această politică şi colaterala ei, care înseamnă o atenţie mai mare dezvoltării administrativ-teritoriale, o atenţie mai mare politicilor de diminuare a diferenţelor de nivel de trai, de dezvoltare şi nici nu am auzit despre o anumită balanţă a transporturilor în România, o echilibrare a transportului rutier cu cel feroviar, cu cel maritim, cu cel aerian. Lucrurile încă nu le privim global (...)“, a spus Mircea Coșea în cadrul dezbaterii online ”Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi“ (citește continuarea AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel