E frig şi maşina nu porneşte? Iată câteva cauze posibile
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Iarna creşte riscul ca maşina să nu pornească de la prima cheie. Dar există şi câteva probleme pe care le poate avea maşina în acest caz. 

Dacă atunci când rotiţi sau apăsaţi cheia în contact, motorul nu porneşte dar se aude un vuiet slab, atunci există posibilitatea ca bateria să fie descărcată. Dacă nu apar deloc sunete, ar fi bine să verificaţi cablurile bateriei, pentru că acestea pot fi desprinse. De asemenea, bateria poate fi complet descărcată. 

Vă puteţi da seama că bateria este descărcată şi dacă nu se aprinde nicio lumină de bord când puneţi contactul sau dacă maşina nu se deschide prin intermediul sistemului centralizat. 

Uleiul sau alimentarea, posibile cauze 

Uleiul de motor îşi schimbă vâscozitatea în funcţie de temperatura de afară. Astfel, în condiţii de frig, uleiul va curge mai lent în motor, iar maşina nu va porni din prima. Cu un ulei gros, lipicios, motorul nu se învârte aşa cum trebuie. 

Şi la alimentarea cu combustibil pot fi probleme. Sistemele de alimentare se mai contaminează cu apă în timp, iar acest lucru poate împiedica combustia. Dacă apa ajunge la injectoare şi mai şi îngheaţă, atunci motorul nu va primi deloc combustibil, scrie promotor.ro.

Sfaturi pentru condus pe timp de iarnă

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru că plouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."

Ce trebuie să știm când apare zăpada? "De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur. 

Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă. VEZI AICI CONTINUAREA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel