Dacă atunci când rotiţi sau apăsaţi cheia în contact, motorul nu porneşte dar se aude un vuiet slab, atunci există posibilitatea ca bateria să fie descărcată. Dacă nu apar deloc sunete, ar fi bine să verificaţi cablurile bateriei, pentru că acestea pot fi desprinse. De asemenea, bateria poate fi complet descărcată.
Vă puteţi da seama că bateria este descărcată şi dacă nu se aprinde nicio lumină de bord când puneţi contactul sau dacă maşina nu se deschide prin intermediul sistemului centralizat.
Uleiul sau alimentarea, posibile cauze
Uleiul de motor îşi schimbă vâscozitatea în funcţie de temperatura de afară. Astfel, în condiţii de frig, uleiul va curge mai lent în motor, iar maşina nu va porni din prima. Cu un ulei gros, lipicios, motorul nu se învârte aşa cum trebuie.
Şi la alimentarea cu combustibil pot fi probleme. Sistemele de alimentare se mai contaminează cu apă în timp, iar acest lucru poate împiedica combustia. Dacă apa ajunge la injectoare şi mai şi îngheaţă, atunci motorul nu va primi deloc combustibil, scrie promotor.ro.
Sfaturi pentru condus pe timp de iarnă
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru că plouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."
Ce trebuie să știm când apare zăpada? "De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur.
Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă. VEZI AICI CONTINUAREA
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor