Carretera de los Yungas sau Drumul Morții este, probabil, cel mai faimos drum din lume, dar și cel mai periculos. Această șosea de pământ cu pietriș acoperă o porțiune de 69 de kilometri între La Paz și Coroico, în regiunea Yungas din Bolivia. În prezent, din punct de vedere tehnic, nu mai este considerat „cel mai periculos drum din lume” datorită construcției unei noi autostrăzi în apropiere, care direcționează majoritatea traficului departe de calea sa. Însă, se estimează că între 200 și 300 de persoane care călătoreau pe el au murit în fiecare an.
Zeci de vehicule au ieșit de pe șosea în fiecare an, iar cu căderi verticale de până la 1.000 de metri peste margine, numărul deceselor anuale a ajuns la sute. În timp ce în restul Boliviei se circulă pe partea dreaptă, aici vehiculele circulă pe partea stângă. Un șofer aflat pe partea stângă are o vedere mai bună asupra marginii drumului. În plus, vehiculele care coboară nu au niciodată prioritate de trecere și trebuie să se deplaseze la marginea exterioară a drumului.
Cunoscută sub numele de Drumul Morții, Drumul Grove’s, Drumul Coroico, Camino de las Yungas, El Camino de la Muerte, Drumul Morții, Autostrada Unduavi-Yolosa, această șosea urcă pe o faimoasă trecătoare boliviană, La Cumbre, la o altitudine de 4.650 de metri deasupra nivelului mării. Acest drum a fost legendar pentru pericolul său extrem. Și nu este greu de înțeles de ce: are abia lățimea unui vehicul, fără garduri de protecţie. Ploaia poate face ca drumul să fie noroios și alunecos, iar "ploaia sau ceața pot reduce șoferul la senzația de a fi legat la ochi", descrie senzaţia ştiridinlume.ro Și pentru a înrăutăți situația, drumul este adesea învăluit în nori, iar în unele locuri cascadele se prăbușesc pe suprafața sa.
Tragedie istorică
Unul dintre cele mai tragice accidente rutiere din Bolivia a avut loc pe 24 iulie 1983, când un autobuz supraaglomerat a ieșit de pe carosabil și s-a prăbușit într-un canion. Peste 100 de pasageri au fost uciși. Pe marginea Drumului Morții se poate vedea un număr tulburător de cruci și altare care marchează multele puncte în care oamenii și-au pierdut viețile. Nu este de mirare că, în 1995, Banca de Dezvoltare Interamericană a numit drumul Yungas „cel mai periculos drum din lume”, după cum amintește BBC. Şi cei care se aventurează pe două roţi riscă să-şi piardă viaţă într-o clipă de neatenţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Tabloul unei „femei necunoscute” păstrat la Cernăuți s-a dovedit a fi un portret extrem de valoros al Reginei Maria a României / foto în articol
- Noi împotriva noastră. Zodia care se confruntă cu introspecții intense sub influența Lunii Pline
- Chirieac arată partea bună a noii curse pentru Capitală: Nu mai hotărăsc alții. Bucureștenii să aleagă!
- Care sunt șansele ca inteligența artificială din viitor să nu se lase condusă de om. Prof. Duțu: Am asista la încă o catastrofă asupra vieții pe planetă, deși n-ar fi prima