Data actualizării:
Data publicării:

Drulă vrea metrou la Cluj, dar nu spre Otopeni. PAH: De cinci ori ori mai mulţi pasageri decât în Cluj şi de 11 ori mai multe zboruri

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Politica
WhatsApp
Facebook Cătălin Drulă
Facebook Cătălin Drulă

Patrick Andre de Hillerin îl critică pe ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, după ce a spus că nu ştie dacă o linie de metrou spre Otopeni este fezabilă, dar a inclus metroul din Cluj în PNRR. 

Alegeri prezidentiale 2024

"Ministrul Drulă a considerat că o linie de metrou spre aeroportul Otopeni este inutilă, căci este ineficientă, urmând să călătorească prea puțini pasageri pe acea linie de metrou. Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul Otopeni era de aproximativ 330 pe zi în perioada pre-pandemie.

În 2018, prin aeroportul Otopeni au trecut aproape 14.000.000 de pasageri.

În PNRR, guvernul din care face parte și ministrul Drulă a introdus metroul din Cluj. Cu traseu spre aeroportul din Cluj, una dintre cele 5 stații de metrou ce urmează a fi finanțate prin PNRR fiind chiar la aeroport.

Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul din Cluj era de aproximativ 30 pe zi în 2019, pre-pandemie.

În 2019, prin aeroportul din Cluj au trecut 2,9 milioane de pasageri. Concluzia domnului Drulă: metroul spre aeroportul Otopeni nu este fezabil, metroul spre aeroportul din Cluj este fezabil", a scris Patrick Andre de Hillerin pe Facebook.

Ce a spus Cătălin Drulă 

Vorbind despre Magistrala 6 care unește stația 1 Mai de Aeroportul Otopeni, ministrul Drulă a semnalat că există mai multe hibe ale proiectului. Printre acestea se numără faptul că nu există o conexiune cu Terminalul 2, ceea ce ar implica un drum suplimentar cu autobuzul. „Se pune problema dacă această investiție de 700 de milioane de euro este utilă în această formă, mai ales că Bucureștiul are nevoie de alte linii de metrou”, a transmis Drulă, din Sudul Bucureștiului.

„Așa cum ne-au spus și primarii de sector, dar și primarul general al municipiului, este vorba de linia M5 care traversează de la Vest la Est Bucureștiul, este vorba despre continuarea de la Gara de Nord spre Sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Toate acestea sunt linii care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea zonei de la Tokyo la Aeroportul Otopeni (n.r., Magistrala 6) este cea mai mică din interior din București, sunt păduri acolo.

Toate aceste lucruri ridică semne de întrebare asupra fezabilității. O linie de metrou nu costă doar construcție, costă operarea foarte mult. Linia cea deschisă în Drumul Taberei ne costă 175 milioane pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete. Deci, 150 milioane este subvenție și cred că trebuie să investim cu cap”, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
WhatsApp
pixel