Data actualizării:
Data publicării:

Dovada care arată că firmele austriece care activează în România nu sunt nedreptățite. Din contră: Sunt cei mai mari colaboratori din construcții

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash

Cei mai mari colaboratori ai companiilor de construcții din România sunt austriecii.

Unele voci din Austria, țara care nu ne-a vrut în Spațiul Schengen, spun că firmele austriece care activează și pe teritoriul nostru sunt neîndreptățite. Vă prezentăm câteva proiecte ale firmelor austriece derulate în România pentru a vă arăta contrariul. 

STRABAG

De departe, cel mai cunoscut colaborator este STRABAG. Activează pe piața românească din 1991. În afară de marca STRABAG, grupul activează în România sub numele de ARL, BHG, Mineral, Bitunova, Drumco, SAT, Strabag, TPA, Züblin și Dywidag.

Printre cele mai noi proiecte contractate de Strabag în România se află extinderea aeroportului din Iași (67 milioane de euro). De asemenea, compania dezvoltă clădirea de birouri Arghezi 4, lângă Piață Universității, și continuă lucrările la mari proiecte de infrastructură, precum podul suspendat peste răul Someș din Satu Mare și execuția drumului de legătură dintre șoseaua de centură a municipiului Oradea (Giratie Calea Santandrei) și Autostrada A3 (Biharia).

Grupul austriac STRABAG a raportat o creștere de 12% a veniturilor la nivel de grup, în primele luni ale anului 2022. Potrivit estimărilor companiei, având în vedere volumul mare de lucrări contractate, la nivelul intregului an în curs, grupul ar urma să atingă nivelul record al veniturilor din 2019, respectiv 16,6 miliarde euro, în contextul unei marje EBIT de 4%.

STRABAG a avut, în 2021, un profit de 51.102.982 lei.

Porr Construct

Porr Construct este o altă companie austriacă. Aceasta are contracte importante în domeniul construcțiilor din România.  Porr Construct face chiar și un parc. Porr Construct va amenaja în Sectorul 4 al Capitalei parcul tematic „România Parc" pentru suma de 28,9 milioane de lei, fără TVA, de la un estimat la 30,7 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 32 luni. Paradoxal, nu? Va fi construit de o firmă austriacă, dar se numește România Parc.

Dar nu doar atât construiește desigur. Porr Construct s-a ocupat de: drum de legătură DN5, Aeroportul Internațional Henri Coandă București, Autostrada Sibiu-Pitești, Lot 1, Sibiu-Boița, Reconstrucția pasajului Jiul din Timișoara, Pasajul Ciheiului, Autostrada Sebeș–Turda, Lot 4, Aeroportul Oradea și lista continuă și cu alte proiecte mari.

Alte proiecte în lucru sunt: DJ 101, Otopeni pista aterizare 2, Drum expres DN5, Autostrada Sibiu - Pitești lot 1, Autostrada Sebeș - Turda, lot 4, Aeroport Transilvania.  

Porr Construct a avut, în 2021, un profit de 18.494.642 lei.

Voestalpine Rail (Austria)

Voestalpine Rail (Austria) va livra CFR Infrastructură șină nouă de tren în următorii patru ani. Contractele atribuite au o valoare maximă de 1,1 miliarde de lei. Șină de tren putea fi luată și din alte țări, dar noi luăm din Austria.

Swietelsky 

Swietelsky este o companie de construcții din Austria. Este specializată în construcții feroviare, rutiere și civile. În prezent, se ocupă de reparația infrastructurii feroviare din Portul Constanța, fiind vorba de un contract de de aproape 20 de milioane de euro. 

VEZI ȘI: România - Schengen. Premiul pus la bătaie de Raiffeisen. Banca face totul pentru a nu-și pierde clienții după ce s-a anunțat boicot

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel