Două clase Mercedes vor fi scoase din producţie
Mercedes ar urma să renunţe la două dintre clasele de maşini.
Linia de maşini a Mercedes va fi împărţită în trei categorii, astfel încât compania să se concentreze pe modele mai scumpe, pentru a creşte marja de profit. Astfel, Mercedes ar urma să producă autoturisme din gama Entry Luxury, Core Luxury şi Top-End Luxury, dar numai de la clasa C în sus.
Conform Motor1, modelele din clasa A şi clasa B nu vor mai fi produse după 2025.
Mercedes nu vinde divizia de camioane
Mercedes-Benz a dezminţit informaţiile apărute în presa germană conform cărora acesta ar evalua vânzarea diviziei de camionete, în condiţiile în care producătorul auto anunţase că va prioritiza vânzările de maşini premium şi vehicule electrice în 2022, transmite Reuters și Agerpres.
Săptămânalul Manager Magazin informase, citând surse din Consiliul de supervizare, că o posibilă vânzare a diviziei de camionete - anterior văzută ca esenţială - este discutată ca o măsură de ultimă instanţă.
"Aceasta este o pură speculaţie pe care o dezminţim în mod expres", a precizat un purtător de cuvânt al grupului german.
În mai, Mercedes-Benz anunţase că se va concentra pe segmentul de lux şi va reduce unele modele "entry-level" cu marje de profit mai reduse, ca parte a planului de aloca 75% din investiţii spre maşinile premium şi cel mai bine vândut segment: modelele C-Class şi E-Class.
În 2021, divizia Mercedes-Benz Cars & Vans a realizat un profit ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) de 13,9 miliarde de euro, de la 6,8 miliarde de euro în anul precedent, deşi vânzările au scăzut cu 5%.
Câştigurile au fost stimulate de vânzările de maşini premium şi vehicule electrice, care au crescut semnificativ faţă de 2020. Astfel, în 2021, vânzările de maşini premium au crescut cu 30%, iar cele de vehicule electrice cu 64%.
"Ne concentrăm pe eficienţa costurilor şi gestionarea lanţului de aprovizionare, iar priorităţile noastre sunt accelerarea ofensivei electrice, a planurilor privind maşinile autonome şi axarea pe afacerea noastră de maşini de lux", a afirmat recent directorul general Ola Kaellenius.
Pentru acest an, Mercedes-Benz estimează o creştere uşoară a veniturilor, comparativ cu 2021, în urma atenuării perturbărilor din lanţul de aprovizionare, dar a avertizat că este prea devreme să previzioneze când se va încheia deficitul global de semiconductori.
Singura maşină din lume care nu a înregistrat accidente mortale circulă şi în România. Este catalogată "cea mai sigură"
România este pe primul loc în UE la accidente rutiere mortale. Cu toate astea, pe şoselele noastre circulă şi o maşină la volanul căreia nu au fost înregistrate decese în urma coliziunilor, motiv pentru care a fost numită "cea mai sigură maşină".
Este vorba despre Volvo XC90, maşină care a primit 5 stele la fiecare sesiune la care a fost testat. De altfel, modelul se numără de foarte mulți ani în topul celor mai sigure mașini din lume.
Masa relativ mare, dar şi structura solidă sunt factorii principali care îi conferă un avantaj în cazul unei coliziuni. În plus, maşina este dotată cu numeroase sisteme de asistenţă pentru şofer, dar şi cu airbag-uri şi alte sisteme de siguranţă activă şi pasivă.
Cea de-a doua generație, care se află pe piață de opt ani, este echipată cu tehnologie de conducere autonomă. Aceasta include frânarea autonomă de urgenţă (AEB) şi senzori pentru menţinerea benzii de deplasare. Acestea împreună ajută SUV-ul să evite în mod activ o posibilă coliziune. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News