Donald Trump, plan de miliarde de dolari pentru infrastructură
Bugetul preşedintelui Donald Trump, ce va fi publicat luni, va include 200 de miliarde de dolari consacrate drumurilor, autostrăzilor, podurilor şi altor infrastructuri importante pentru economia Statelor Unite.
Administraţia Trump intenţionează să utilizeze cele 200 de miliarde de dolari ca pârghie prin acordarea de garanţii de împrumut, împrumuturi directe şi alte stimulente în cadrul unor programe ca TIFIA pentru infrastructurile de transport (Transportation Infrastructure Finance and Innovation). 'Zece miliarde de dolari în TIFIA ar putea strânge până la 400 de miliarde de dolari din cauza modului în care funcţionează TIFIA', a dat asigurări un responsabil. La sfârşitul lui ianuarie, în discursul său privind Starea Naţiunii, Donald Trump a cerut Congresului să sprijine un plan de investiţii de cel puţin 1.500 de miliarde de dolari pentru a dezvolta infrastructura din Statele Unite, fără să ofere detalii asupra modalităţii de a concretiza această dorinţă. Construite în majoritate între anii 1950 şi 1970, autostrăzile, drumurile, podurile, căile ferate, aeroporturile şi alte infrastructuri se află în stare foarte proastă, 'în ruină' după spusele preşedintelui american, pentru că nu au fost întreţinute şi modernizate de-a lungul timpului.
Casa Albă urmează să anunţe luni simplificarea procedurilor pentru autorizaţiile de construcţie pentru a le reduce la doi ani, în timp ce în prezent obţinerea lor poate dura până la zece ani. 'În mod evident, infrastructurile sunt o componentă esenţială a funcţionării economiei noastre, succesul american este în mare parte rezultatul infrastructurilor de calitate pe care le-am avut de-a lungul timpului', a comentat un responsabil de la Casa Albă.
[citeste si]
'Subinvestim în infrastructurile noastre şi avem proceduri care iau atâta timp, încât chiar şi atunci când avem fondurile necesare, poate dura un deceniu pentru a construi o infrastructură esenţială', a adăugat el. Administraţia Trump subliniază că întreaga infrastructură are nevoie de o autorizaţie din partea guvernului federal, deşi acesta din urmă joacă un rol minor în finanţarea sa. Aproximativ 14% din costul infrastructurii se află în sarcina guvernului federal, restul de 86% fiind repartizat între state şi guvernele locale, pe de o parte, şi sectorul privat, pe de altă parte, au detaliat responsabilii de la Casa Albă. Congresul SUA va trebui să ia în discuţie propunerea preşedintelui, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News