Data publicării:

Dolce & Gabbana inovează: Parfum de lux pentru câini, la prețul de 99 de euro

Autor: Tudor Polojan | Categorie: Lifestyle
WhatsApp
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/, @user18989612
Sursă foto: Freepik - https://www.freepik.com/, @user18989612

Casa de modă italiană Dolce & Gabbana, cunoscută pentru campaniile sale publicitare cu vedete precum Colin Farrell și Miley Cyrus, a identificat o nouă piață: câinii. Într-un pas surprinzător, brandul a lansat un parfum de lux pentru animale de companie, denumit Fefé, disponibil la prețul de 99 de euro.

Fefé a fost creat de un renumit parfumier parizian, care a colaborat anterior cu branduri de prestigiu precum Balmain și Paco Rabanne. Parfumul poartă numele câinelui unuia dintre fondatorii Dolce & Gabbana și este prezentat ca „un adevărat reper olfactiv”. Cu toate acestea, nu toți sunt convinși de utilitatea acestui produs, potrivit The Times.

Fabian Rivers, un veterinar specializat în animale mici și ambasador al bunăstării pentru RSPCA, a declarat că majoritatea produselor de toaletă pentru câini sunt „produse banale” care costă sub 15 lire sterline. El a criticat decizia Dolce & Gabbana de a intra pe piața produselor pentru animale de companie cu un preț atât de ridicat, considerând că este „o modalitate interesantă prin care oamenii își cheltuie banii pe lucruri de mică importanță”.

Rivers a avertizat că proprietarii de câini ar putea folosi parfumul pentru a masca mirosurile neplăcute ale animalelor, în loc să caute sfatul unui veterinar, ceea ce ar putea duce la probleme de sănătate pentru animale. De asemenea, el a subliniat că simțul olfactiv al câinilor este atât de sofisticat încât ei ar putea găsi mirosurile parfumului deranjante sau neplăcute.

Parfumul Fefé este vândut în sticle de 100 ml și vine cu un guler pentru câini decorat cu o labă placată cu aur. Compania susține că parfumul este inspirat de dragostea necondiționată pentru câinele lui Domenico Dolce și că mirosul delicat și fin este creat pentru o rutină de frumusețe jucăușă.

Ideea lansării parfumului a apărut cu patru ani în urmă, când Stefano Gabbana, partenerul de afaceri al lui Dolce, a adoptat un cățeluș pudel miniatural. După ce animalul nu s-a înțeles cu pisica lui Gabbana, câinele a ajuns la Dolce, care a fost „imediat fermecat” de acesta. Dolce a explicat într-un interviu că a numit câinele Fefé, un diminutiv de Raffaele, care înseamnă „dar de la Dumnezeu”.

Pe lângă pomeranianul vedetă, în reclama pentru Fefé mai apar un teckel cu păr scurt, un chihuahua și doi bichon frisé. Pentru a dezvolta parfumul, designerii au colaborat cu veterinari, specialiști în comportamentul animalelor și proprietari de câini, asigurându-se că acesta este anti-alergic și fără alcool.

Ingredientul principal al parfumului este ylang-ylang, un ulei esențial derivat dintr-un arbore tropical originar din sud-estul Asiei, care apare și în Chanel No 5 și este considerat un afrodisiac pentru oameni. Dolce & Gabbana afirmă că parfumul a fost aprobat de veterinari și este bine tolerat de câini, testele demonstrând că 100% dintre proprietari au fost mulțumiți de produs.

Acest nou produs vine într-o perioadă în care economia produselor pentru animale de companie este în plină expansiune. Bloomberg estimează că piața globală a acestor produse va atinge o valoare anuală de 320 de miliarde de dolari, cu o perspectivă de creștere până la 500 de miliarde de dolari până în 2030.

Dolce a reflectat asupra evoluției rolului câinilor în societate, spunând că, în copilăria sa, în Sicilia, „un câine era doar un câine”, dar acum sunt văzuți ca „companionii și terapeuții noștri”. În ciuda succesului comercial anticipat, unii comentatori italieni au speculat că Papa Francisc ar putea să nu aprobe această tendință, având în vedere criticile sale anterioare la adresa italienilor care au mai mulți câini decât copii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel