Doi antioxidanți care te vor ajuta să ai o memorie mai bună, Alimentele în care îi găsești
Autor: Doinița Manic | Publicat pe: 03 dec 2022, 03:59
WhatsApp
Doi antioxidanți care te vor ajuta să ai o memorie mai bună, Alimentele în care îi găsești / Foto: Pixabay, de Geralt
Doi antioxidanți care te vor ajuta să ai o memorie mai bună, Alimentele în care îi găsești / Foto: Pixabay, de Geralt
Află în articol care sunt cei doi antioxidanți care te vor ajuta să ai o memorie bună mai mult timp.

Un studiu recent publicat în Neurology arată că un aport mai mare de flavonoli – o clasă de flavonoide prezente în fructe, legume, ceai și vin – a fost asociat cu o rată mai lentă de declin cognitiv la adulții în vârstă. Studiul se adaugă la datele limitate, dar în creștere, care arată o asociere între aportul alimentar de flavonoli și sănătatea creierului.

"O dietă sănătoasă care conține diverse fructe și legume este esențială pentru sănătatea continuă, în special pentru sănătatea creierului. În general, se știe că vitaminele și mineralele găsite în aceste alimente sunt importante. Dar acum înțelegem că întreaga compoziție a alimentelor, inclusiv bioactive precum flavonolii, este cea care face aceste alimente benefice", a spus dr. Thomas Holland, autorul studiului și profesor la Rush Institute for Health Aging.

"Pe măsură ce cunoștințele noastre despre declinul cognitiv și despre procesul de îmbolnăvire cu Alzheimer se extind, și recunoaștem că este multifactorială, ar trebui să ne pregătim cât de bine putem cu instrumente multiple, bazate științific, pentru a ajuta la oprirea progresiei spre scopul final al prevenirii”, a spus dr. Holland pentru Medical News Today.

2 antioxidanți asociați cu o scădere mai lentă


Mai mult, un aport mai mare de flavonoli kaempferol și quercetină,  a fost asociat cu o scădere mai lentă a funcției cognitive. Examinând modificările din domeniile cognitive specifice, cercetătorii au descoperit că un consum mai mare de flavonoli a fost asociat cu o scădere mai lent a memoriei episodice, memoriei semantice, vitezei perceptive și memoriei de lucru, dar nu și a capacității vizuale și spațiale.

Printre constituenții individuali ai flavonolului, un aport mai mare de kaempferol a fost asociat cu o rată mai lentă de declin în toate cele cinci domenii cognitive. În schimb, miricetina nu a fost asociată cu o modificare a abilităților cognitive, dar a fost sugestivă pentru memoria de lucru.

Aportul de quercetină a fost asociat cu o scădere mai treptată a memoriei episodice și a memoriei semantice, în timp ce aportul de izorhamnetină a fost corelat cu o scădere mai graduală a memoriei episodice și sugestiv pentru memoria vizualo-spațială.

Alimentele bogate în flavonoli

Legumele cu frunze sunt cea mai bogată sursă de kaempferol. Ceaiul, ceapa, prazul, broccoli, fasolea, roșiile și fructele de pădure sunt câteva dintre celelalte surse majore ale celorlalți flavanoli.

Dr. Holland a remarcat că acest studiu evidențiază importanța consumului unei alimente sănătoase, bogate în flavonoide.

Pe lângă faptul că are efecte benefice asupra sănătății creierului, un alt studiu recent a raportat o asociere între un aport mai mare de flavonoide, inclusiv flavonoli, și un marker al aterosclerozei subclinice. Acest lucru evidențiază și mai mult potențialele efecte protectoare ale flavonoidelor nu doar asupra sănătății creierului, ci și asupra sănătății cardiovasculare.

Unul dintre punctele forte ale studiului a fost utilizarea unui tehnician instruit pentru a evalua obiectiv performanța cognitivă. Acest lucru este în contrast cu evaluările subiective utilizate de studiile anterioare care examinează asocierea dintre flavonoide și funcția cognitivă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?