Doi ani, perioadă de probă pentru şoferii începători. Titi Aur: Te obligă să ai un stil bun, curat. Nici poliţistul, nici constatarea amiabilă nu te mai scapă de probleme
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Facebook Politia Romana
Facebook Politia Romana
Comisia Europeană a venit cu mai multe propuneri de reducere a accidentelor rutiere din UE. 

Una dintre aceste măsuri propuse este introducerea unei perioade de monitorizare a şoferilor începători pentru doi ani de la obţinerea permisului de conducere. Iată ce spune Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre acest subiect. 

"În Suedia deja se practică asta, iar acum Comisia Europeană vrea să extindă această dispoziţie. Ce înseamnă această perioadă de probă? Înseamnă că în primii doi ani de când ia permisul, şoferul începător este într-o monitorizare severă. În Suedia, şi acum probabil se va aplica în toată Europa, chiar dacă acum e la nivel de recomandare, dacă a făcut accident, tânărului şofer i se anulează permisul. Ajunge la judecător, care se ocupă doar de asta. Judecătorul poate să îi dea permisul înapoi pe loc, poate să îl dea după 2 luni, sau poate să îi dea şoferului dreptul să dea din nou examen de conducere peste 6 luni, un an sau chiar 10 ani. 

Totul depinde de ce s-a întâmplat. Nu poliţistul sau constatarea amiabilă rezolvă povestea. Situaţia şoferului e reglementată de un judecător care are toate informaţiile despre ce s-a întâmplat şi despre istoricul şoferului. S-a văzut că a avut eficienţă această metodă în Suedia şi acum se vrea, probabil, extinderea ei în toată Europa. 

Primii doi ani eşti monitorizat strict. De ce? Pentru că aici apare factorul psihologic. Dacă îţi formezi un stil bun în primii doi ani, probabilitatea să te strici este mult mai mică. Dar dacă tu ai 18 ani şi pleci liber cu maşina, ştiind că nu ţi se întâmplă nimic, sau că îţi ia permisul pentru câteva luni, îţi formezi un stil greşit. Rolul acestor doi ani aici e, să te oblige să îţi formezi un stil curat, bun, prin acea urmărire", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Anul trecut, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, iar majoritatea victimelor au fost pietoni, bicicliști și utilizatori de scutere și motociclete. Comisia Europeană vine cu o serie de propuneri pentru reducerea accidentelor mortale. 

CITEŞTE MAI MULTE AICI 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel