Investigaţiile preliminare scot la iveală că CNADNR ar fi plătit ilegal peste 20 milioane euro, iar trei oficiali ai Companiei de Drumuri şi Autostrăzi sunt urmăriţi penal pentru abuz în serviciu.
Două dosare penale, două anchete guvernamentale, doi miniştri vizaţi, sute de milioane de euro şi o şosea nefinalizată. Acesta este bilanţul proiectului Transalpina, șoseaua care urma să fie perla coroanei infrastructurii româneşti. De 7 ani, este tot în stadiul de şantier. O afacere păguboasă, de 300 de milioane de euro. Dosarul Transalpina 2 are la bază o sesizare din mai 2014, înaintată de Corpul de Control al primului ministru.
În aprilie 2008, Compania de Autostrăzi a scos la licitaţie proiectul pentru modernizarea Transalpina. Romstrade, firma lui Nelu Ioradache, a câştigat contractul în valoare de 345,4 milioane de euro. Pentru derularea sa, CNADNR a ales metoda creditului furnizor - constructorul ia un împrumut bancar și face lucrările, iar statul i le decontează ulterior.
Citește și: DNA ar pregăti un dosar care va decima clasa politică
Corpul de Control al Guvernului susţine că utilizarea creditului-furnizor ar fi fost un paravan pentru ca statul să fie prejudiciat cu peste 300 milioane lei. Printre responsabili, se arată în raport, ar fi foştii miniştri Varujan Vosganian şi Ludovic Orban.
Corpul de Control al Guvernului Ponta susţine că Ludovic Orban a promovat în Executiv o hotărâre care avea ca scop finanţarea de la buget a acestui proiect. Actul normativ n-a avut însă avizul specialiştilor Ministerului Economiei şi Finanţelor. Documentul a fost contrasemnat, pentru ministrul Transporturilor, de către secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi de ministrul de atunci al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian.
Un alt personaj important, indicat în raportul Corpului de Control din 2014 drept responsabil pentru soluţia financiară păguboasă, este Cristian Duică, fost director adjunct al Companiei de Autostrăzi.
Citește și: Guvernul îl reclamă pe Ludovic Orban la DNA pentru "Transalpina". Ludovic Orban: "Cum să-mi asum așa ceva?"
Duică este acum primarul municipiului Roşiorii de Vede. Este membru PSD şi fost acţionar la trei companii - Agregate Com Sud SA, Gerotop SRL, Topro SRL -, abonate la contracte cu companii de stat precum CFR SA, Complextul Energetic Turceni şi CNADNR. O altă firmă al cărei director a fost Cristian Duică, Modul Proiect, a sponsorizat PSD în 2008 cu o jumătate de milion de lei.
În 2012, la patru ani de la semnarea contractului pentru Transalpina, lucrările la şosea sunt oprite, după ce statul a plătit deja 200 de milioane de euro. Bani pentru care constructorul a executat doar o parte din lucrări. De altfel, chiar o analiză proprie a companiei de autostrăzi arată că bugetul a fost păgubit cu 100 milioane euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Mioara Roman îi trimite semne Oanei Roman, din lumea de dincolo, chiar în Săptămâna Mare / foto în articol
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă