Data publicării:
DN2, drumul morții. Soluția salvatoare este ignorată: "Toți circulă cum îi taie capul"
Nu există aproape nici o săptămână fără un accident grav pe așa zisul drum al morții- DN2, drumul care străbate Moldova. Deși au existat presiuni din partea opiniei publice, pe acest drum național se circulă în continuare la mica înțelegere, pe o bandă și jumătate pe sens.
Pe DN2 se circulă pe o bandă și jumătate pe sens: O bandă completă, plus porțiunea de acostament. Autoturismele merg la mică distanță unul de celălalt creându-se astfel o situație periculoasă, iar de aici rezultă accidentele foarte grave pe care le vedem aproape zilnic.
Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura spune că au fost trimise către CNAIR numeroase adrese, ba chiar s-a discutat și neoficial pentru rezolvarea situației. O soluție, spune Ciurea, ar fi ca acest drum să fie transformat, astfel încât să se treacă la un regim de benzi "2+1 alternativ". Practic, în loc de o bandă și jumătate pe sens, pe acest drum ar trebui să se circule alternativ, pe două benzi pe un sens pentru câțiva kilometri, pentru ca apoi, celălalt sens să beneficieze de două benzi.
"Noi am insistat pe această temă. Am vorbit cu cei din CNAIR și oficial și neoficial. Deocamdată, nu se întâmplă nimic. O poziție oficială ar fi că nu îi lasă poliția. Acolo sunt foarte multe accidente grave. Noi, cei de la Asociația Pro Infrastructură am propus și soluții: benzile ar trebuie schimbate la 2+1 alternativ cu costuri foarte mici. Este posibil ca platforma drumului să necesite lărgire. Nu este vorba despre marcaje, pe unele segmente ar trebui să se mai umble la drum. Există și discuția montării de parapeți. Am spus chestia asta public. Am trimis adrese și către CNAIR, cu diverse ocazii. Ei susțin în continuare că nu îi lasă Poliția," a spus Ionuț Ciurea.
Avantaje și dezavantaje
"Este un subiect foarte sensibil. Avem dezbateri în cadrul forumului de ani de zile. Sunt dezbateri foarte aprinse despre ce se întâmplă prin alte țări și cum au rezolvat ei. Am analizat care sunt avantajele, care sunt dezvantajele, dacă scade sau nu capacitatea drumului. În schimb, siguranța crește cu siguranță și asta cerem. Acum se circulă haotic. Totuși, capacitatea drumului nu scade mult, iar pe anumite tronsoane este posibil chiar să crească sau să nu fie afectată. Toți circulă cum îi taie capul. Acela este de fapt un drum 1+1, deci o bandă pe sens plus acostament. Acostamentul a ajuns însă să fie folosit ca bandă de circulație. Tirurile nu încap efectiv și mușcă din așa zisa bandă doi. La o depășire trebuie să te lase cel din față, este la mica înțelegere. Se circulă foarte periculos," a mai spus spus Ionuț Ciurea.
Problema radarelor
Situația pe DN2 nu a fost rezolvată, iar între timp a mai fost schimbată și așa-zisa "lege a radarelor". Odată promulgată, radarele vor fi presemnalizate cu indicatoare aflate la distanțe cuprinse între 500 de metri și doi kilometri. Practic, toți șoferii vor ști unde sunt radarele, făcându-le practic inutile. Grupul Poliţiştilor Rutieri din România a transmis o scrisoare deschisă preşedintelui Klaus Iohannis în care atrage atenţia că, după adoptarea unor modificări la Codul Rutier care vizează presemnalizarea aparatelor radar, ”numărul accidentelor rutiere, având cauză viteza excesivă, va creşte alarmant”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News